Istoricul Petre Turlea:
"Kosovo va fi un precedent
pentru Transilvania!"
- De unde atâta grabă în povestea
cu regionalizarea? De unde atâta siguranţă şi nicio umbră de îndoială?
- Treaba este forţată după câte
ştiu eu pentru că există o înţelegere între guvernul Ponta şi UDMR. În orice
condiţii s-ar face regionalizarea - ştiţi că se discută; 8-10-20 de regiuni –
ea înseamnă începutul disoluţiei statului naţional-unitar român. Deci, după
regionalizare sunt posibile o sumedenie de lucruri, se poate face mult mai uşor
federalizarea. După federalizare se poate realiza foarte uşor o secesiune a
unei regiuni, deci chestia cu autonomia rămâne undeva în urmă, pentru că ţelul
UDMR va fi realizat altfel.
- Pe ce vă bazaţi când vorbiţi
despre pactul Ponta-UDMR?
- E vorba despre nişte precedente
destul de clare. Domnul Ponta şi USL au câştigat alegerile în toamna trecută
fără drept de apel -70%. V-aduceţi aminte desigur că UDMR a fost solicitat la
guvernare deşi n-avea absolut niciun sens. În plus, ştiţi foarte bine reacţia
populaţiei româneşti. USL ca purtător de cuvânt al majorităţii populaţiei a
luptat împotriva domnului Băsescu şi a tuturor aliaţilor săi. Cel mai fidel
dintre aliaţi i-a fost UDMR-ul. Să ieşi exact în seara respectivă şi să-i chemi
la guvernare, înseamnă că încalci ceea ce le-ai promis alegătorilor. Eu am
impresia că în perspectivă PSD-ul şi domnul Ponta urmăresc izolarea PNL şi
formarea unei alte majorităţi parlamentare. Singura soluţie pentru o altă
majoritate parlamentară este UDMR.
Şi-apoi vedeţi în spatele grabei
acesteia pentru regionalizare o mulţimede lucruri dubioase. Printre altele, am
aflat săptămâna trecută la Târgu-Mureş că se urmăreşte scăderea pragului de la
referendum de la 50 la 30% şi iată că s-a şi întâmplat. Regionalizarea va putea
fi aprobată doar cu un sfert dintre voturile electoratului român contra a 75%.
Asta înseamnă democraţie în ochii domnului prim-ministru. Şi evident – sunt
sigur de asta – vor intra în joc şi manevrele oculte ale celor mai versaţi în
acest domeniu din PSD care sunt domnii Hrebenciuc şi Cosmâncă. V-aduceţi aminte
în 2003 când a mai fost o modificare de Constituţie? Atunci s-a inventat un
lucru nemaiauzit în istoria electorală românească; votul în două zile. Reacţia
populaţiei a fost una „nepotrivită” pentru ei şi chiar şi-a doua zi la ora 18
nu se atinsese pragul de prezenţă. În decurs de două ore Hrebenciuc şi cu SRI,
evident, au făcut ca proiectul acela care avantaja evident în multe domenii
UDMR-ul să treacă. La fel se va-ntâmpla şi-acum, dar lucrul cel mai grav este
scăderea pragului la 30%. Apoi, după ce-a avut loc această conferinţă de la
Târgu-Mureş privind regionalizarea, exact a doua zi, domnul Ponta s-a dus
slugarnic la Congresul UDMR zâmbind în stânga şi-n dreapta. Eu sunt convins că
există deja o înţelegere.
Acum vreo zece zile,
reprezentanţii UDMR au ieşit şi-au spus cu fermitate şi cu încruntarea de
rigoare că ei sunt împotriva oricărei forme de regionalizare, însă în spatele
acestui comportament stă o înţelegere, pentru că dacă ar fi spus că sunt
pro-regionalizare, suspiciunea românilor, mai ales a celor din Transilvania
i-ar fi făcut pe aceştia să voteze împotriva regionalizării. Aşa, prin faptul
că UDMR este împotrivă, poate că unii dintre electorii români vor vota
propunerile acestea bezmetice ale guvernului.
- Avem situaţii comparabile în istorie?
- Întotdeauna când s-a lucrat la
reîmpărţirea administrativă peste capul judeţelor- acestea fiind forma de
organizare clasică a românilor, de tip roman – minoritatea maghiară a avut de
câştigat. În 1938 în timpul dictaturii carliste s-au format 10 ţinuturi. Ca
să-i mulţumească, în contextul acesta al formării ţinuturilor, regele şi
ministrul de interne de atunci ,Armand Călinescu, au acceptat un lucru
nemaiîntâlnit până atunci în relaţiile dintre stat şi minorităţi; ideea
drepturilor colective pentru minoritatea maghiară. Era un pas, toate ziarele
maghiare din Transilvania exultau. Conducerea României de atunci credea că
astfel ungurii vor deveni susţinători cinstiţi ai statului român. Ş-a dovedit
că în scurt timp, la Dictatul de la Viena, toţi s-au pronunţat împotriva
statului român şi n-au cerut doar partea de nord ci şi restul Transilvaniei.
Aţi văzut apoi şi comportamentul extraordinar de brutal împotriva românilor în
timpul ocupaţiei, dar şi împotriva evreilor. Deci ei nu sunt mulţumiţi niciodată,
orice le-ai da. În 1952, în alt regim de dictatură, s-au format din nou
regiunile. Una dintre ele era Regiunea Autonomă Maghiară. Ordinul de formare a
regiunii a venit de la Moscova şi conducerea românească l-a acceptat. Eh, s-a
crezut că acceptând formarea regiunii, ungurii vor fi mulţumiţi şi va fi o mare
veselie în ţară.
Dar eu am găsit la arhiva Camerei
Deputaţilor două dosare masive din 1952 cu procesele verbale din timpul
adunărilor din vara aceea în toate localităţile majoritar maghiare din Transilvania.
Gheorghiu Dej a pus să se facă aceste întruniri pentru a testa fidelitatea
ungurilor, el sperând că o să culeagă doar laude. Într-adevăr, din procesele
verbale rezultă că erau mulţumiţi pentru moment, dar iată ce cereau în
continuare la unison; - o republică secuiască, apoi un guvern separat maghiar,
o armată maghiară, un coridor de unire cu Ungaria, monedă proprie, drapel
propriu, justiţie şi administraţie doar în limba maghiară.
Aşa-i şi-acu’ după 1989. Văzând
că nu pot printr-o lovitură de tip Târgu-Mureş să rupă Transilvania, au trecut
la politica paşilor mărunţi, iar guvernele de la Bucureşti în prostia lor au
spus; „las’ să le dăm asta că vor fi mulţumiţi”. Dar niciodată n-au fost
mulţumiţi. Ţelul lor final este ruperea Transilvaniei. În realitate nu sunt
supăraţi de statutul lor în România, deşi spun asta, ei sunt supăraţi pentru
faptul că se află în România şi singura soluţie pentru a le fi bine este
disoluţia statului. Şi revenim la regionalizare; se face regionalizarea şi ce
se spune? Miniştrii ăştia mari susţin cu tărie că regiunile nu vor avea
niciodată dreptul la relaţii diplomatice proprii şi nici armată. Dar, după ce
se vor înfiinţa regiunile, va fi fiecare condusă de câte-un baron din ăsta
regional. Fie prin mituire, fie prin şantaj aşa cum se practică la români
aceştia vor fi aduşi să ceară şi dreptul de a avea relaţii diplomatice cu alte
state pe motiv că relansează economia...motive se găsesc uşor, frazeologii la
fel. Atunci vom avea mai multe state-n stat şi o federalizare din care se pot
rupe bucăţi.
Să vă spun ceva ce părea că nu se
ştia: Ministerul de Externe ştie cu siguranţă, dar cel care conduce azi
Ministerul de Externe este o nulitate. O ţară slabă ca a nostră din punct de
vedere militar şi economic trebuie să se menţină dacă are un Minister de
Externe valabil. Singurul diplomat veritabil este domnul Bogdan Aurescu, dar
pentru că el n-are apartenenţă politică, n-a ajuns şi nici nu va ajunge
vreodată ministru. În anumite sfere superioare de la Bruxelles, sub influenţa
deosebit de puternică a lobby-ului maghiar se merge pe ideea de a se sugera –
şi o sugestie de la Bruxelles e obligaţie – României să se încadreze şi ea în
mersul actual internaţional, adică recunoaşterea statului Kosovo, dar
recunoaşterea statului Kosovo care s-a format prin secesiunea dintr-un stat
naţional unitar va fi folosită ulterior ca precedent istoric. Şi iată cum
ajungem înapoi în România. În 1999 când a fost războiul din Kosovo, un frate al
domnului Tokes care trăieşte în Târgu-Mureş a spus clar într-o conferinţă
publică; „ Cazul Kosovo va fi un precedent pentru Transilvania!”. În faţa
acestor presiuni, cu siguranţă vom recunoaşte până la urmă provincia Kosovo ca
stat, se va realiza un precedent, iar pe fundalul regionalizării şi disoluţiei
puterii statului român se va face şi secesiunea. Ideea statului naţional unitar
după regionalizare poate să rămână ea în Constituţie , dar nu va fi decât o
formulă fără acoperire în practică.
Iată că foarte multe lucruri se
leagă şi revin la ceea ce-am spus la Conferinţa de la Târgu-Mureş. Le cer
tuturor românilor să voteze împotriva regionalizării şi acestui proiect de
Constituţie care face posibilă regionalizarea.
- În cazul unui asemenea vot nu i
se va da apă la moară preşedintelui care va creşte precum Făt-Frumos în sondaje?
Eu nu cred...Domnul Băsescu este
ieşit din istorie, sau va intra în istorie ca un personalitate cu totul
negativă a secolului 21 indiferent de ceea ce va face de-aici încolo şi trebuie
să ne aducem aminte că el a pregătit foarte multe lucruri care au contribuit la
situaţia de fapt din România. Cum de-a fost ales domnul Tokes europarlamentar
dacă nu cu serviciile secrete ale domnului preşedinte? În judeţul Vaslui sunt
40 de unguri şi l-au votat pe Tokes 8000 de oameni. Şi-aşa a ajuns el mare
demnitar al Parlamentului European cu un cuvânt greu de spus acolo, datorită
acestui domn Băsescu care ar face orice ca să poată sta la butoane în
continuare şi după cum vedeţi îi iese, pentru că actualul prim-ministru este un
om slab şi de o laşitate extraordinară. Se ţine cu dinţii de scaun şi ar face
şi el orice pentru a se menţine acolo, inclusiv toate aceste convenţii secrete
cu domnul Băsescu.
Vor exista cu siguranţă voci care
vă vor taxa drept un naţionalist prăfuit şi că regionalizarea e foarte bună din
punct de vedere economic...
Cum e foarte bună economic
domnule? În relaţia noastră cu Uniunea Europeană cine a avut de câştigat până
acum? Sau a avut România ceva de câştigat până acum? Şi banii aceştia
despre care se spune că vin de la UE...România dă ea nişte bani şi primeşte mai
puţin decât dă. S-au pus atât de multe condiţii pentru banii pe care-ar trebui
să- primim încât să nu poată fi îndeplinite. Noi finanţăm, în ultimă instanţă,
Uniunea Europeană. Şi pentru a intra în această Uniune vestită am dat tot; finanţele,
bogăţiile subsolului, totul, totul, totul...Şi-acum suntem trataţi exact ca o
colonie. Vă amintiţi în 2012 cum au venit pe rând – era pelerinaj!- diverşi
fruntaşi europeni şi un bezmetic de american, care-au bătut cu pumnul în masă
că şapte milioane şi jumătate de români nu au dreptul să voteze împotriva
domnului Băsescu şi că acesta trebuie să rămână? Şi guvernanţii de la noi,
alianţa aceasta care a pregătit extrem de prost referendumul a lăsat capul în
jos frumos şi astăzi am ajuns la statutul de colonie americană. S-a protestat
vehement împotriva unor măsuri luate de PDL privind aurul, gazele de şist şi
altele. Şi actualul guvern care atunci protesta dă tot ! Dar acum le dă el nu
le dau alţii.
Eu fiind istoric
contemporan fac comparaţie şi constat că se aseamănă situaţia extraordinar de
mult cu relaţiile româno-sovietice de după 1945 când exista subordonare deplină
prin SOVROM-uri, o jefuire sistematică a bogăţiilor ţării, la fel cum se
întâmplă şi astăzi dar de către occidentalii care vin cu statutul de democraţi.
În domeniul militar erau chiar trupe sovietice aici, şi-acum sunt trupe
americane aici, care culmea, când fac chiar crime pe teritoriul nostru n-avem
voie să-i judecăm. Păi nu suntem colonie? Dar e o deosebire mare; după 1945 eram
subordonaţi unui stat dictatorial comunist, bolşevic, acum suntem subordonaţi
unor state care se pretind democratice, dar democraţia funcţionează doar pentru
ele şi nu pentru statele acestea mici subordonate complet. Ba îşi mai şi bat
joc de noi vânzându-ne la preţ de top tot soiul de produse scoase din uz, vezi
avioane –sicrie zburătoare şi fregate de la fier vechi. În plus suntem trataţi
de la o înălţime astrală de către baronii ăştia occidentali iar răspunsul
românesc este de-a dreptul în genunchi. Nu am deloc o simpatie deosebită pentru
politica cu totul urâtă faţă de România a multora dintre dintre conducătorii
maghiari, dar e de admirat faptul că majoritatea liderilor de la Budapesta îşi
ţin coloana dreaptă în faţa Occidentului şi Occidentul văzând acest lucru
tratează Ungaria cu respect, pe când noi suntem trataţi cu dispreţ suveran şi
mai suntem şi jefuiţi
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu
Iti multumesc pentru comentariu!