Votați Lista Națională !
Dosarul
pentru înregistrarea Partidului LISTA NAȚIONALĂ a fost depus cu nr 34034 / 3
/2015 la Tribunalul București, în septembrie 2015. La data de 28 ianuarie 2016 ni
s-a făcut cunoscut că Tribunalul a încuviințat cererea de înregistrare a
Partidului Lista Națională. Totodată ni s-a comunicat că Parchetul a făcut apel
la Curtea de Apel împotriva cererii de înregistrare a partidului. Din păcate, până
azi nu am reușit să aflăm motivele invocate în Apelul Parchetului. În
așteptare, considerăm că avem datoria și dreptul de a aduce la cunoștința
publicului următoarele:
Inițiativa fondării acestui partid i-a
aparținut subsemnatului ION COJA. Se reia astfel un proiect mai vechi care, în
mai multe rânduri, nu a putut fi continuat. (Vezi www.listanationala.ro) De data această
sperăm să mergem până la capăt și să oferim societății românești o alternativă
la actuala ofertă politică și electorală. Încercăm să fim un partid în care să
se regăsească persoanele onorabile din Țară într-un număr cât mai mare,
coalizate în jurul unor idei, activități și acțiuni politice subordonate exclusiv
ideii de interes național.
Ceilalți doi membri fondatori sunt medicii Efrim
Maria Elena și Coja Aurel. Cu alte cuvinte, Partidul Lista Națională este
„opera” fraților Coja! Ei sunt membrii fondatori! Acesta este punctul de
plecare!
Îi chemăm alături de noi pe toți cei care ne
cunosc și au motive să se încreadă în noi! Îi invităm să ia cuvîntul pe toți cei
care de-a lungul unei vieți de om au avut ocazia să constate în chip nemijlocit
ce este de capul nostru, al fraților Coja. Cine are ceva de reproșat vreunuia
dintre noi să nu pregete să facă publică părerea sa despre statura morală și
profesională a fraților Coja! Punem la dispoziția acestor rezerve sau
dezvăluiri critice mijloacele noastre de a comunica cu publicul. Deocamdată,
aceste posibilități includ numai Internetul. Pentru început, este vorba de site-ul
www.ioncoja.ro În curând vor apărea și
alte arene pentru dezbateri privitoare la LISTA NAȚIONALĂ, la intențiile
noastre, ale celor care ne vom aduna sub stindardul tricolor al PLN! Imediat
după obținerea sentinței irevocabile vom declanșa propriu zis activitatea de
partid, construcția PLN și elaborarea Listei Naționale. Precum se vede contăm
pe o decizie a justiției favorabilă inițiativei noastre. Favorabilă interesului
național!
Noi, membrii fondatori ai PLN suntem oameni în
vârstă și ne adresăm mai întâi celor de-un leat cu noi. Mulți dintre cei care
ar fi primit cu bucurie inițiativa noastră sunt de-acum într-o lume sigur mai
bună decât cea în care bunul Dumnezeu ne mai îngăduie o vreme, nu prea
îndelungată. De aceea, dar și pentru alte motive, îi așteptăm alături de noi în
primul rând pe copiii și nepoții celor care ne-au fost cândva colegi, prieteni,
camarazi, vecini, tovarăși... Dumnezeu să-i odihnească! Ne lipsesc atât de
mult!...
Lista Națională este deschisă în mod preferențial
tineretului, față de care generația noastră se simte vinovată că le lăsăm drept
moștenire o Românie mutilată, desfigurată de sărăcie și suferință! Pentru noi,
vârstnicii implicați în acest proiect politic, este ultimul tren în care ne mai
putem urca. Nu vom merge până la capăt. La stația următoare vom coborî,
probabil.
Întemeierea acestui partid ne dă un ultim elan
în încercare noastră de a-i ajuta pe copii și nepoții noștri să înțeleagă unde
am greșit noi, părinții lor. Întemeiem acest partid în primul și în primul rând
pentru a-l lăsa moștenire copiilor și nepoților noștri!
Îi chemăm pe românii de toate vârstele, din
toate generațiile, de toate orientările politice, la edificarea unui partid
care să ne reprezinte și să ne slujească pe noi, românii, așa cum suntem noi,
cu defectele și meritele noastre.
România pe care o lăsăm moștenire urmașilor noștri este departe de ce
am dorit și am visat. Departe de ce ar fi meritat copiii și nepoții noștri. Ne
consolează însă, tristă consolare, constatarea că Planeta însăși, Terra noastră
străbună, de zeci de ani plutește în derivă, ca o corabie naufragiată, abandonată...
De una singură, România nu a putut evita
sistemul, nu a reușit să se izoleze de un context geo-politic permanent ostil,
astfel că viitorul la care tragem nădejde nu poate fi realizat decât printr-o
amplă resuscitare mondială, europeană!
Mondializarea care s-a năpustit silnic asupra
noastră pentru a ne impune un mod de viață străin de tradițiile și principiile
europene, creștine și românești, nu poate fi contracarată decât prin
mondializarea valorilor autentice, istoricește verificate și validate, azi pe
cale de a fi abandonate, de a fi stigmatizate chiar, în numele unor idealuri
denaturate, a unor false principii și repere.
În contextul degringoladei generale, România
încă mai păstrează, conservate bine, un mănunchi bogat de tradiții, valori și aspirații
specific europene, creștine, românești! Suntem unul dintre partidele politice
care ne afirmăm deschis susținerea pentru conservarea și valorificarea acestor
bunuri spirituale inestimabile, fără de care identitatea noatră etnică, de
europeni, de creștini, ar fi de neconceput!
Ca partid politic ne propunem să facem
cunoscut modelul românesc, ca una din
puținele soluții aflate la îndemâna omenirii! Ne propunem să ne lepădăm de
complexele care în multe ocazii blochează afirmarea senină și fermă a acestui
model românesc. Partidul Lista Națională va afirma și va consfinți în termeni
clari, inechivoci, în ce constă acest model românesc, ușor de dedus dacă
parcurgi spațiul și timpul românesc cu o privire obiectivă, iubitoare de
adevăr, liberă de prejudecăți și partizanate penibile! Suntem unul dintre
puținele popoare care nu au nimic de ascuns din Istoria lor! Care au numai de
câștigat din AFLAREA ADEVĂRULUI!
Omenirea, și mai ales tineretul lumii,
stimulat de posibilitățile Internetului, ale computerizării, este tot mai mult
preocupată de AFLAREA ADEVĂRULUI! Există însă vaste rețele, bine susținute
financiar și logistic, a căror principală preocupare este ASCUNDEREA
ADEVĂRULUI!
Ținem să declarăm deschis și cu toată
răspunderea că Partidul Lista Națională, deja angajat în această operă numită
AFLAREA ADEVĂRULUI, nu vede niciun motiv, niciun interes românesc în ASCUNDEREA
ADEVĂRULUI. Dimpotrivă, puține sunt țările și popoarele care au avut mai mult
de suferit decât noi de pe urma minciunii, a calomniei, a diversiunilor
mediatice de denigrare, de ocultare a adevărului.
În cea mai bună tradiție românească, Partidul
Lista Națională vă acționa numai în numele și în serviciul Adevărului!
Așa să ne ajute bunul Dumnezeu!
Ion Coja
8 februarie 2016
* * *
Programul politic
Doctrina și strategia politică a
Partidului
LISTA NAȚIONALĂ
Articol 1
PLN își declară atașamentul total la cauza
propășirii României, a poporului român.
PLN își face o preocupare de bază din a
identifica care este interesul național românesc în feluritele momente în care
Țara sau Partidul au de luat o decizie importantă.
Articolul 2
Cade în sarcina istoriografilor să stabilească
pentru fiecare partid istoric în ce măsură a făcut politica interesului
național. Noi, atât cât ne vom pricepe, în intenția de a prelua și valorifica
tradiția politică românească, vom examina cu imparțialitate ideologiile care au
făcut istorie în România, urmând să alegem și să preluăm dintre soluțiile și
proiectele încercate până acum numai inițiativele și proiectele care concordă
cu interesul național, al Neamului Românesc și al Statului Român. De la caz la
caz, analiza noastră va fi cât mai obiectivă, flexibilă, temeinică,
transparentă, deschisă dezbaterii publice și din partid, bazată pe cunoașterea
datelor reale ale situației în discuție.
Articolul 3
Nu ne considerăm aliatul niciunui partid politic,
nu ne considerăm în adversitate cu niciun partid politic care funcționează
conform legilor și Constituției României. Putem fi în divergență de păreri sau
în acord deplin asupra unor subiecte punctuale, dar sensul major al politicii
oricărui partid politic nu poate fi decât conform prevederilor Constituționale.
De aceea ne înființăm pentru a contribui la rezolvarea problemelor României, inclusiv
prin colaborare cu oricare alte partide. Identitatea noastră doctrinară,
ideologică, ne-o afirmăm fără nicio raportare la partidele existente sau mai
vechi, de odinioară... Ne raportăm numai la realitatea economică,
social-politică din România de azi și constatăm că s-au făcut mari greșeli, că
starea națiunii române reclamă o nouă abordare a problemelor, în spiritul unei
autentice democrații, al unui autentic stat de drept, al unei autentice
responsabilități.
Articolul 4
Aplicarea Constituției României, în litera și
spiritul ei, este principala condiție de funcționare pe care PLN și-o asumă. În
lupta politică în care sperăm să ne putem angaja într-un mod onorabil și eficient vom pretinde
partidelor aflate în competiția politică același respect pentru legile și
Constituția României. Ne situăm automat în raporturi de adversitate cu
partidele, organizațiile și persoanele care arată lipsă de respect față de
Constituția României, față de legile Țării, față de România și poporul român.
Articolul 5
Chemăm alături de noi pe românii doritori să facă
ceva util pentru Țară și Neam. Considerăm că principalele idealuri și ținte pentru
care tot românul merită să desfășoare o activitate politică organizată
sunt:
(1) Integritatea teritorială a Țării,
(2) Suveranitatea Statului Român,
(3) Independența economică și politică,
(4) Prosperitatea materială și spirituală a
Neamului românesc.
(5) Democrația reală, autentică, activă,
(6) Statul de drept, pus în slujba Patriei, a
cetățeanului,
(7) Respectul pentru proprietatea publică și
particulară, pentru avuția națională,
(8) Respectul pentru lege și tradiție, pentru
datoriile și obligațiile cu care te încarcă condiția de om, de cetățean al
României,
(9) Respectul pentru adevărul istoric,
(10) Grija pentru o creștere demografică
sănătoasă,
(11) Transparență și moralitate în viața politică
și publică,
(12) Buna înțelegere și cooperare între
feluritele segmente și fracțiuni sociale, etnice, religioase, culturale,
teritoriale etc din România,
(13) Buna înțelegere și concordia cu popoarele
lumii, în primul rând cu vecinii.
Articolul 6
Ne propunem să oferim cadrul organizat în care
orice român își poate manifesta disponibilitatea de a se dedica unei cauze publice
nobile, unor imperative comunitare impersonale! Capacitatea omului, a
românului, de a-și depăși orizontul îngust al intereselor de individ, este un
atribut nobil, care se dobândește prin educație adecvată în familie, școală și
societate. Mizăm pe această disponibilitate a românilor și ne înființăm ca
partid pentru a oferi un cadru legal de acțiune și activitate celor care simt
nevoia să se dedice cât de cât bunului mers al lucrurilor, pe plan local sau
național. În același timp Partidul Lista Națională își propune să fie un spațiu
public de educație patriotică și creștină.
Articolul 7
Împărtășim principiul stabilit de Mihai Eminescu
și facem din acest principiu piatra unghiulară a construcției politice la care
aspirăm:
„Chestiunea de căpetenie pentru istoria şi continuitatea de
dezvoltare a acestei ţări este ca elementul românesc să rămâie cel determinant,
ca el să dea tiparul acestei forme de stat, ca limba lui, înclinările lui
oneste şi generoase, bunul lui simţ, c-un cuvînt geniul lui să rămâie şi pe
viitor norma de dezvoltare a ţării şi să pătrundă pururea această dezvoltare.” (Mihai Eminescu)
Articolul 8
Transpus în modul de organizare social-politică a
României principiul mai sus enunțat
înseamnă:
- să susținem proprietatea statului, prin legi care
s-o sporească și să drămuiască înstrăinarea acesteia;
- să sprijinim creșterea avuției publice, garanție
a supraviețuirii statului național;
- să susținem crearea și dezvoltarea unor
instituții bancare autohtone independente de finanța mondială, capabile să
sprijine firmele și inițiativele românești;
- să sprijinim cultura națională, fidelă tradiției
spirituale românești;
- să stimulăm creșterea demografică a României, cu
precădere a populației majoritare, limitând cât se poate de mult emigrația
străină în România.
- să stabilim prin lege și prin Constituție, în mod
clar, care sunt drepturile și obligațiile populației majoritare românești;
- să menținem o legislație generoasă privitoare la
minoritarii etnici din România, în conformitate cu tradiția noastră, pentru a
putea cere reciprocitate în privința românilor trăitori în țări străine și
supuși dintotdeauna unui regim de deznaționalizare pe care nu-l mai putem
accepta sub nicio formă.
Articolul 9
PLN se preocupă ca în climatul social-politic
românesc să se simtă în largul lor și compatrioții noștri de altă
naționalitate(etnie), cultivând și încurajând loialitatea acestora față de
Patrie, oferind temeiuri solide pentru ca fiecare cetățean român, indiferent de
etnie, religie, profesie, apartenență politica sau socială, să resimtă cu
satisfacție că România este Patria sa unică.
Dintotdeauna, și mai ales după 1990, în România
minoritarii etnici și religioși s-au bucurat de un regim de toleranță și
îngăduință generoasă, cam fără egal în Europa. De aceea sunt de neînțeles
manifestările de șovinism, de rasism și de anti-românism cu care și-au exhibat
unii concetățeni precaritatea sufletească, spirituală. Lipsa de loialitate și
de respect pentru populația majoritară românească, pentru istoria și cultura
românilor, este tot mai vizibilă la unii minoritari, încurajați în nevrednicia
lor de atitudinea excesiv de permisivă a autorităților. Autoritățile românești
trebuie să se preocupe ca asemenea abateri de la conduita cetățenească normală
să fie sancționate cu precădere în interiorul comunității respective.
Minoritarii sunt reprezentați în Parlamentul României și la toate celelalte
niveluri socio-politice într-o manieră pentru care ar trebui să fie
recunoscători societății românești, poporului român, clasei politice românești.
E timpul ca ei să înțeleagă că drepturile pe care le au în România atrag
obligații de loialitate și respect pentru Țară, pentru majoritatea românească!
Articolul 10
În egală măsură, dacă nu chiar mai mult, trebuie
să ne preocupe soarta românilor care trăiesc în afara granițelor Țării și sunt
expuși deznaționalizării. Constatăm cu mâhnire că nu a existat niciun guvern
până în ziua de azi care să elaboreze o strategie de salvare de la
deznaționalizare a acestor români! Vom pretinde reciprocitate în tratamentul de
care au parte românii extranei, trans-frontalieri: să li se acorde acestor
români drepturile și înlesnirile de care au parte minoritarii etnici din
România. Dintotdeauna și mai ales în ultimii 25 de ani, România practică un
regim extrem de generos pentru minoritari. Și e bine că o face! Această
situație naște obligații precise în toate țările învecinate, cu condiția ca
Bucureștiul să pretindă reciprocitate și să adopte o poziție fermă, răspicată.
Soarta românilor din străinătate este legată strâns de soarta românilor, în
general, a României chiar. Raportul este în mare măsură reciproc!
Supraviețuirea și consolidarea cordonului de români din jurul României este o
garanție în plus a existenței și supraviețuirii noastre ca stat național
suveran într-o lume pornită „să se globalizeze, să se mondializeze”, fără o conștiință
clară a semnificației acestor concepte.
Articolul 11
Avem temeiuri de îngrijorare cu privire la
viitorul lumii în care trăim. Suntem un popor cu o statalitate veche, de sute
de ani, fără întrerupere. Nu a fost ușor să ne păstrăm în istorie cu o
identitate proprie inconfundabilă. Existența noastră ca stat și ca națiune este
în variate chipuri amenințată. Aceste amenințări trebuie cu atenție
identificate, inventariate, analizate fiecare pentru a putea găsi răspunsul
potrivit fiecărei „provocări”.
Apartenența noastră la NATO și la Uniunea
Europeană ne ajută mult să înlăturăm o bună parte din amenințările amintite.
Dar este cazul să gândim cu seriozitate, cu gravitatea cuvenită, și la soluții
alternative. Nici lagărul în care s-a construit „comunismul atotbiruitor” nu a
rezista prea multe decenii. Chiar în zilele noastre avem a ne confrunta cu
dovezi dureroase ale fragilității acestor construcții politice, militare,
economice. Este sigur că România și porul român vor supraviețui dispariției
Uniunii Europene și Alianței NATO. Cu o condiție însă: să fim realiști și să ne
calculăm bine pașii. Motive de încredere prea mare în angajamentele
internaționale nu putem avea. Să respectăm tradiția, conform căreia am fost
loiali angajamentelor asumate, dar să nu uităm de câte ori alții și-au neglijat
angajamentele cu consecințe nefaste, tragice deseori pentru români.
Cu alte cuvinte, în politica externă trebuie să
avem pregătite soluții de rezervă, alternative, să nu mizăm totul pe o singură
carte! Să ne angajăm în sisteme de alianțe, dar să fim cu mare grijă ca aceste
alianțe să nu ne pună în adversitate nemotivată și ne-dorită cu alte state, cu
alte entități politice. Nu este o practică bună să pui toate ouăle într-un
singur coș!
România și-a dovedit capacitatea diplomatică și
inteligența de a întinde punți de înțelegere și colaborare între factori
internaționali aparent adversari ireconciliabili. În zilele noastre s-a făcut
evident faptul că statele naționale, guvernele acestora, nu sunt singurii
factori activi pe scena internațională. Au apărut entități noi, atipice, unele
mai discrete, care au un rol tot mai mare în viața internațională. România
trebuie să fie bine avizată și informată asupra acestor mutații, care au loc și
pe plan economic, pentru a angaja relații și tratative cu factorii de decizie
reali, capabili să se angajeze într-un dialog serios, eficient, cu consecințe
evidente. România trebuie să ocolească „formele și instituțiile fără conținut”
de pe scena internațională, să identifice entitățile care efectiv au un cuvînt
de spus în evoluția politică, social-economică, a planetei noastre.
Articolul 12
Sperăm să se revizuiască Constituția României cât
mai curând, având a face câteva propuneri pe care le considerăm extrem de
importante. Printre aceste propuneri este și aceea de a introduce funcția de
vice-președinte al României, ale cărui principale atribuții și răspunderi să
privească soarta românilor din afara granițelor României, inclusiv cei din
diaspora recent formată, după 1990. În mod deosebit vice-președintele României
va avea menirea să acționeze pentru a grăbi Unirea cu Basarabia și Bucovina,
pentru anularea consecințelor pactului Molotov – Ribbentrop.
Până la momentul atât de dorit al Unirii,
autoritățile românești, precum și fiecare român în parte, au datoria de a
sprijini, cu ce poate fiecare, consolidarea conștiinței românești în Bucovina
și Basarabia, la toți românii aflați în afara granițelor Țării. Ei trebuie
ajutați să ducă o viață cât mai românească, salvându-și limba și tradițiile,
fără ca prin asta să-și piardă din loialitatea pe care o datorează țării în
care trăiesc.
Articolul 13
Luând aminte la lumea în care trăim și la
viitorul previzibil, punem accentul pe necesitatea vitală de a ridica nivelul nostru
de spiritualitate și educație, nivelul de religiozitate și bună creștere, în
conformitate cu valorile și virtuțile noastre strămoșești, tradiționale:
credință, omenie, cinste, onoare, corectitudine, spirit de sacrificiu, bună
cuviință, respectul competenței și al meritelor celuilalt, cultul muncii, al
solidarității naționale, respectul pentru femei, grija față de copii și
bătrâni, față de cei nevoiași. De aceea ne propunem să constituim un partid
atractiv în primul rând pentru tineretul român, azi în mare parte debusolat,
cum este tineretul de pretutindeni. Prin Regulamentul de aplicare a Statutului
și a Programului politic vom impune și stimula prezența masivă a tineretului în
structurile de concepție și comandă ale partidului.
Articolul 14
Nu ne propunem să combatem ori să descurajăm vreo
ideologie, ci ne propunem să afirmăm și să susținem credința noastră în
valorile tradiționale europene și românești, capacitatea acestora de a da un
răspuns pertinent și eficient provocărilor din lumea modernă, contemporană.
Există un model românesc de afirmare în istorie. Ne propunem să-l definim cât
mai exact și să-l oferim ca soluție de viitor în lumea în care trăim, o lume
debusolată, dezorientată, descumpănită de eșecurile din ultimii o sută de ani, o
lume care încă nu știe încotro s-o apuce. În această lume confuză, avem
obligația să rămânem noi înșine, cu tot ce avem în noi mai bun și mai
definitoriu, ca sediment istoric de natură spirituală, stilistică, culturală.
Articolul 15
O preocupare aparte vom avea pentru a identifica
acțiunile și activitățile ostile neamului românesc, încercările tot mai
insistente de a submina temeiurile spirituale ale unității noastre naționale.
Se impune conștientizarea publicului românesc asupra marilor provocări cu care
ne confruntăm într-un mediu social-politic internațional tot mai nesigur, mai
debusolat, mai ostil. Trăim o epocă în care salv-gardarea statului național
devine tot mai dificilă, dar și mai imperios necesară pentru existența noastră
națională ca popor cu o identitate bine conturată, unică, inconfundabilă. Vom
sprijini implicarea României în orice proiect internațional care nu lezează
existența și suveranitatea statului român, viitorul nostru ca națiune de sine
stătătoare, ca etnie cu o identitate națională unică, inconfundabilă.
Strategia politică a PLN
Articolul 16
Programul politic cuprinde o strategie pe termen scurt - STS și una pe termen lung - STL. Pe
termen scurt, ne propunem să participăm cu succes la alegerile din 2016, de
aceea nu vom susține – atât cât cuvîntul nostru va conta, ideea unor alegeri
anticipate. În principiu, susținem
continuitatea oricărei guvernări care s-a instalat prin respectarea legii și a
practicelor democratice.
Programul
STS:
Vom declanșa cu prioritate activitatea de
identificare a unor candidați valabili pentru alegerile din 2016.
Vom desfășura o activitate de monitorizare
strictă, critică, dar binevoitoare, cooperantă, a principalelor instituții ale
Statului, în mod deosebit a Parlamentului, a Preșidenției, a Guvernului. Atât
cât vom putea și atunci când este cazul ne vom expune părerea în public. Vom
încerca însă să avem o relație directă cu instituțiile respective, oferindu-ne
bunele servicii.
Vom încerca să identificăm ce posibilități există
ca punctul nostru de vedere, atunci când este deosebit de cel oficial, să
ajungă a fi cunoscut de public și de cei în principiu interesați ori vizați.
Vom sesiza Curtea Constituțională asupra unor
detalii legislative care, după părerea noastră, se abat de la litera și
spiritul Constituției. În chestiunea votului secret din Parlament, de exemplu.
Vom stabili o relație specială cu Avocatul
Poporului. Considerăm că putem sprijini această instituție să-și valorifice mai
bine potențialul deosebit pe care îl are prin lege de a interveni în viața
publică, pentru a încuraja și implementa cât mai adânc practicele democratice.
Vom încerca să resuscităm interesul pentru viața
politică al unor politicieni de valoare care, probabil din această cauză, s-au retras din viața publică.
Vom declanșa o vastă și intensă activitate pe
Internet, spre a ne face cunoscuți și pentru a identifica posibilii parteneri:
comentatori on line, ONG-uri și site-uri cu vocație patriotică, de ținută
intelectuală și morală, posibili parteneri! Vom angrena în acestă activitate în
primul rând tineri.
Articolul 17
Strategia
pe termen lung a Partidului Lista Națională, STL, este
determinată de convingerea noastră că
- România are un potențial a cărui valorificare
în folosul poporului român nici pe departe nu se face de câteva secole bune.
Mai exact: de pe vremea ultimilor domni pământeni, Brâncoveanu și Cantemir;
- Românii au rezistat celor trei secole de
guvernări și politici anti-românești, străine de interesele noastre firești,
legitime. E timpul să avem parte de o clasă politică și de o guvernare
preocupate de serviciul total în interesul național;
- În lumea de azi nu este un lucru simplu să
înțelegi ce anume servește sau nu interesul național. Nu ne considerăm
deținătorii înțelesurilor care pot orienta o politică a interesului național.
Pe acest subiect pot fi discuții și dispute nesfârșite. Dar există câteva
aspecte asupra cărora nu pot exista păreri diferite printre românii cât de cât
responsabili de ceea ce fac și vorbesc. Principalul subiect asupra căruia
există un consens general este situația demografică a României, a poporului
român. Avem de-a face cu o situație mai mult decât îngrijorătoare, iar de 25 de
ani guvernele care s-au succedat la putere nu au făcut nimic în acest sens,
nici măcar nu au pomenit situația demografică printre problemele României.
Cauzele care au generat această problemă sunt mai multe, sunt complexe, încât
se poate spune că această problemă nu se poate rezolva decât împreună cu
celelalte probleme cu care ne confruntăm: economice, sociale, spirituale.
- Suntem însă însuflețiți de convingerea că
potențialul intelectual al profesioniștilor autentici, competenți și dedicați,
devotați Neamului, ne va permite să identificăm LINIA NAȚIONALĂ a devenirii
noastre, linia potrivită cu potențialul românesc de afirmare în lume. Pe acești
specialiști, veritabili înțelepți ai Neamului, îi chemăm să ni se alăture, să
fie în fruntea Listei Naționale a bine-voitorilor și a bine-făcătorilor pentru
Neamul românesc. Prima mișcare, deja făcută, constă în aprecierea realistă a
potențialului de care dispune România și poporul român, națiunea română ca
întreg ce cuprinde pe toți cetățenii României.
- Românii, ca înzestrare nativă, genetică,
dovedesc aptitudini excepționale pentru era tehnologică în care am intrat abia
de câțiva ani, era unei lumi informatizate și computerizate. De această
realitate cardinală politicienii români nu sunt conștienți și nu sunt capabili
să creeze cadrul politic și juridic care să pună în valoare această
oportunitate la scară națională. Ne propunem elaborarea unei strategii naționale
de valorificare a potențialului dovedit de români în acest domeniu al
viitorului. Acest vast domeniu de creație și activitate va trebui dat pe mâna
generațiilor tinere, sub 50 de ani. Este un domeniu care ar putea poziționa
România pe un loc de frunte în Europa și în lume.
- Românii pot privi înapoi, la înaintașii lor, cu
satisfacția că aceștia s-au numărat printre performerii istoriei universale.
Punerea noastră în lumina adevărului istoric va adăuga alte motive de
satisfacție și mândrie națională. Ne numărăm printre popoarele care nu au nimic
important de ascuns din istoria lor, nimic de mistificat, de denaturat!
Adevărul, aflarea adevărului istoric în toată complexitatea și întinderea sa,
nu ne îngrijorează, ci dimpotrivă, este un deziderat care trebuie să ne
însuflețească pe toți românii. Această situație ne permite asumarea cu
seninătate a eșecurilor, a momentelor de slăbiciune, de abdicare de la valorile
tradiționale ale lumii românești. Asumarea cu luciditate și umilință creștină a
greșelilor și păcatelor din trecut este una din garanțiile unui viitor românesc
în demnitate și împlinire de sine.
- Strategia pe termen lung, cu obiective cât mai
bine conturate, se va elabora ca proiect până la începerea campaniei electorale
din anul 2016, când va fi pusă în discuția publică, a societății românești, a
clasei politice. Vom fi dispuși să colaborăm cu orice persoane și entități,
inclusiv partide politice, care se vor arăta interesate de obiectivele fixate.
- STL (Strategia pe termen lung) a PLN se va
strădui să fie cât mai puțin legată de partid, acordând prioritate Țării. Nu
poate exista interes de partid care să intre în divergență cu interesele
naționale. În lumea democratică în care românii au decis să trăiască nu se
poate imagina o Românie viitoare în afara unui regim parlamentar, rezultat al
unor alegeri libere. Asta înseamnă competiție politică, la care să participe
mai multe formațiuni politice. Din această perspectivă vom desfășura o
activitate minuțios gândită de edificare și creștere a PLN ca partid politic cu
rol decisiv în guvernarea României viitoare, capabil să adune și să armonizeze
în rândurile sale cele mai performante minți românești, oamenii capabili să se
dăruiască „nevoilor cetății”, să le identifice și să le afle soluția.
- Vom avea o grijă deosebită pentru ca orice
membru al PLN, din prima clipă a înscrierii în PLN, să primească o însărcinare
pe măsura capacităților sale fizice și intelectuale, care să-i dea satisfacția
că-și face datoria de om, de român. Nu invităm pe nimeni în PLN pentru a-și
primi mai repede vreun drept, ci îi chemăm alături de noi pe românii preocupați
de grija că au de achitat niște datorii și obligații cu care i-a încărcat
nașterea ca om, ca român, ca cetățean român!
***
Acest program devine operațional în întregimea sa
în momentul când Partidul ajunge la un număr de 1000 de membri plătitori de
cotizație.
Doamne, ajută!
Ion Coja
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu
Iti multumesc pentru comentariu!