Portul Constanta in
schimbul aderarii la spatiul Schengen !
Deși aderarea la spațiul Schengen ar
implica și multe dezavantaje pentru România,
acest obiectiv rămâne în continuare
unul prioritar pentru guvern. Olanda este statul care se opune cel mai puternic
aderării României la spațiul Schengen.
Unii experți susțin că nu corupția și crima organizată cauzează opoziția Olandei, ci că miza ar fi una economică. Există posibilitatea ca guvernul să privatizeze Administrația Porturilor Maritime Constanța, o afacere evaluată la un miliard de euro. Portul Constanța ar urma în acest caz să fie vândut olandezilor. Aceasta în schimbul intrării în Schengen.
În cazul aderării României la Schengen, Portul Constanța ar face concurență Portului Rotterdam și ar putea amenința supremația acestuia. Cum acest lucru ar afecta economia Olandei, olandezii se folosesc de dreptul lor de a se opune aderării României la Schengen pentru a șantaja România.
Deocamdată atât guvernul cât și Ambasada Olandei neagă orice posibilitate de încheiere a unei asemenea afaceri. Însă privatizarea companiilor este ceva caracteristic tuturor guvernelor ce au condus România, din asemenea afaceri dăunătoare economiei românești au profitat mulți politicieni care s-au îmbogățit în mod ilegal.
Unii experți susțin că nu corupția și crima organizată cauzează opoziția Olandei, ci că miza ar fi una economică. Există posibilitatea ca guvernul să privatizeze Administrația Porturilor Maritime Constanța, o afacere evaluată la un miliard de euro. Portul Constanța ar urma în acest caz să fie vândut olandezilor. Aceasta în schimbul intrării în Schengen.
În cazul aderării României la Schengen, Portul Constanța ar face concurență Portului Rotterdam și ar putea amenința supremația acestuia. Cum acest lucru ar afecta economia Olandei, olandezii se folosesc de dreptul lor de a se opune aderării României la Schengen pentru a șantaja România.
Deocamdată atât guvernul cât și Ambasada Olandei neagă orice posibilitate de încheiere a unei asemenea afaceri. Însă privatizarea companiilor este ceva caracteristic tuturor guvernelor ce au condus România, din asemenea afaceri dăunătoare economiei românești au profitat mulți politicieni care s-au îmbogățit în mod ilegal.
România are potențial de a deveni
principala poartă de acces în Europa a bunurilor
din Orientul Mijlociu și Estul Asiei. Însă
acest lucru nu va fi posibil decât atunci când politicienii vor
reprezenta interesele economiei și nu se vor lăsa șantajați de presiuni străine.
În cazul în care
guvernul are de gând să încheie o asemenea afacere, România riscă să rămână
fără cel mai mare port la Marea Neagră după ce am rămas fără Petrom, rețele de electricitate, rețele de gaze și multe alte
companii. Acest lucru în schimbul intrării în Schengen,
proces în urma căruia România ar putea avea mai mult de pierdut decât de câștigat
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu
Iti multumesc pentru comentariu!