Istoria isi schimba decorurile in fiecare generatie, dar pastreaza
intacte nazuintele, sperantele si lupta dintre retrograzi si progresisti,
dintre credinciosi si atei. Evident, societatile secrete de ieri, au fost
inlocuite de altele noi, ideologiile, dogmele si doctrinele care au animat
epocile luminilor, revolutiile industriale si tehnologice s-au adaptat in
incercarea de a impune tipare de guvernanata “care sa satisfaca
dorinta fundamentala a omului de libertate, bunastare si siguranta“, cum
scria ziaristul american William T. Still in New World Order. The Ancient Plan of Secret Societes.
Istoricii si exegetii societatilor secrete moderne fac o justa diferenta intre
Francmasonerie, care isi extrage gnoza din cultura si spiritualitatea egipteana
si care se opune teologiei catolice, si organizatiile care urmaresc tinte
politice si economice si care, doar au imprumutat simbolistica masonica, dar
deruleaza programe de obtinere a Puterii. Daca ioanitii englezi, s-au
hotarat in 1717 sa conlucreze la ruinarea puterii politice a Vaticanului pe
care s-o inlocuiasca cu tiparul democratiei, dar care sa pastreaze ca lege:
credinta in Dumnezeu, in viata de dincolo de materie si mantuirea prin iubirea
si intrajutorarea fraternala, alti francmasoni, cum ar fi cei ai Marelui Orient
din Franta au renuntat, in 1880 la verticala spiritual-mistica, au inlocuit Evanghelia Sf. Ioan
care sta deschisa in timpul tinutelor masonice regulare, cu Declaratia Drepturilor Omului
si s-au definit ca agnostici, adogmatici si revolutionari.
Inceputul declinului masoneriei, ca si cale de evolutie spirituala,
poate fi cosniderata imixtiunea unei organizatii secrete, conduse de iezuitul
Adam Wieshupt, care isi propusese revolutionarea totala a tiparului de
guvernanta introducand urmatoarele principii: monarhia si papalitatea trebuie
sa dispara si odata cu ele si ideile de proprietate, clase sociale. In
contextul epocii, aceste idei revolutionare au penetrat cu precadere lojile
masonice din Germania, Franta si Statele Unite. Secolul XX va aduce supreme
satisfactii acestei societati ultra secrete numita Illuminati din Bavaria:
nazismul si comunismul, care isi propusesera impunerea statului ca arbitru
unic si regulator intre toate fortele implicate in societate. Daca urmele
iluminatilor in Europa sunt evidente, ele se pierd in noianul de actiuni din
Statele Unite ale Americii.
Pentru a intelege bine, cine se ascunde in umbra stapanitorilor
moderni, ar trebui sa reusim sa diferentiem societatile initiatice de cele
politice, cu aplomb, detasare si multa rabdare. Conform cercetatorului Anthony
C. Sutton, dupa ce au fost deconspirati de politia Bavareza, membrii Illuminati s-au
deghizat in francmasoni si au penetrat lojile din intreaga lume. In S.U.A
au fondat la Universitatea Yale,
Ordinul Craniul si Oasele. Conform afirmatiilor lui Sutton
din aceasta societate secreta si extrem de elitista au facut si fac parte toti
politicienii de varf care au studiat la Yale. Acest ordin a fost inregistrat
oficial in 1856 sub denumirea de Trustul Russel. Doi exegeti americani ai
fenomenului paramasonic scriu urmatoarele despre Craniul si Oasele: “este o
poveste despre contrabanda cu opium, despre banii investiti de cateva familii
in vederea fauririi unui nou imperiu, asociata cu istoria unei lupte dure
pentru dobandirea controlului asupra tinerei republici americane”.
Pepiniera cea mai buna de selectare a membrilor acestor cluburi
moderne sunt prestigioasele universitati americane. Pe langa celebra si extrem
de influenta organizatia Craniul
si Oasele mai sunt: Cottage Club si Ivy Club la
Princeton, Porcelain
sau Clubul Porcului,
la Harvard, precum si alte doua fraternitati de la Yale, Pergamentul si Cheia
si Capul de lup.
In fiecare an, dintre cele mai instarite si influente familii, sunt selectati
boboci, care pana la terminarea facultatii devin membri deplini ai unuia dintre
aceste grupuri cu caracter politico-economic. Theodore Roosvelt a facut parte
din Clubul
Porcului, iar Franklin D. Roosvelt, din Clubul Mustei.
Desigur, dintre toate, Craniul
si Oasele reprezinta nucleul secret din spatele
politicilor americane. Jim Mars, in Guvernarea
secreta a lumii, afirma ca ordinul a fost adus din Germania
de catre generalul William Huntington Russel, al carui var Samuel Russel,
co-fondator, a participat la Razboaiele Opiumului din China, provocate de
britanici si ca emblema oficiala a organizatiei: un craniu si doua oase
incrucisate fusese inspirata de cea a Illuminatilor
din Bavaria. Desi are ritualuri asemanatoare cu
Francmasoneria, Craniul
si Oasele dezvolta un sistem ezoteric propriu:
novicilor li se spune cavaleri , iar la capatul initierilor, cand devin
cu adevarat membri deplini, capata denumirea de patriarhi. Nemembrilor
li se spune peiorativ: vandali sau goimi.
Exegetii societatilor secrete cu caracter politic conchid ca
membrii activi ai unui asemenea grup provin din randurile unui nucleu
constituit din 20-30 de familii. Din structura organizatiei Craniul si
Oasele fac parte vechile familii care au ajuns pe Coasta de Est, la
inceputul sec. al XVII-lea: Whitney, Lord, Phelps, Wadworth, Allen, Bundy,
Adams, precum si familiile celor care s-au imbogatit in ultima suta de
ani si care si-au trimis progeniturile la Yale: Rockefeller, Davison, Payne si
Harriman. David Ecke, celebrul scriitor si jurnalist scrie: “Aceste familii
isi aranjeaza casatoriile pentru a prezerva averile si influenta in interiorul
aceleeasi linii de . Astfel legate intre ele, se ajuta si
se sprijina reciproc, ca o alianta intre state, sa lupte cu succes pentru
dominata mondiala pe plan financiar, politic si genetic. ” Alti doi
scriitori, Tarpley si Chaitkin considera ca secolul XX datoreaza multe din
grozaviile sale familiilor americane anglofile, de mare influenta care au ajuns
sa domine Craniul
si Oasele folosind-o ca o baza de recrutare a acolitilor
politici. Altii cercetatori ai fenomenului, precum Rosenbaum considera clubul
ca pe rampa de lansare a viitorilor membri in Consilu Pentru Relatii Externe,
Bilderberg si Comisia Trilaterala, acolo unde se traseaza tiparele de
guvernanata planetara. Cel mai controversat membru al acestei societati secrete
moderne, este George Bush, care inainte sa fie presedintele SUA,a condus CIA.
Interesant este si faptul ca mai multi inalti functionari ai Inteligentei
americane se regasesc ca membri ai misterioasei fraternitati de inspiratie
Illuminati. O concluzie asupra activitatii acestui grup apare conturata in
campania electorala pentru prezidentiale din 1980, cand contracandidatului lui
Bush de atunci, Lyndon H. LaRouche a afirmat public: “Craniul si Oasele nu
este o simpla fratie, nici o asociatie studenteasca speciala cu lozinci mai
deosebite, ci este un cult al conspiratiei indreptat impotriva Constitutiei
SUA.“
Opus Dei (1)
Cu zece ani in urma, a fost canonizat Josemaria Escriva de
Balauger,trecut la Judecata Divina in 1975, fondatorul Opus Dei. Pana aici
nimic spectaculos, daca nu tinem cont de rapiditatea de care a dat dovada
Sfantul Conciliu de-al considera sfant pe cel care a pus in scena Opera,
o organizatie secreta in inima Vaticanului. Iata ce scrie intr-un decret intern
al ordinului, din 1982: “Membrii Opus Dei nu vor participa colectiv la
manifestatii publice de cult, decat daca vor tine secreta apartenenta la
Prelatura…” Desi de canonizare, s-a ocupat cel mai iubit Papa al tuturor
timpurilor,Ioan Paul al II-lea, tot n-a fost suficient pentru a risipi
ingrijorarile opiniei publice fata de acest ordin, transformat rapid in Prelatura personala.
Pe rand, Operei
i se reproseaza ca se comporta ca o secta fata de sfanta dogma, ca a devenit o
societate secreta, lucrand ocult pentru interesele Romei in lume, iar altii,
ceva mai curajosi o definesc sec: “Sfanta Mafie”. Mai multi prelati, catolici
si-au exprimat dezacordul cu ideile prea radicale ale ordinului si mai ales cu
privire la sanctificarea fondatorului cu o viteza fara precedent in toata
istoria Bisericii Occidentale. In 1990 a fost declarat venerabil, in
1992 a fost beatificat si canonizat in 2002. In ciuda anchetelor si
dezvaluirilor publice, Opus Dei sau Opera continua sa aiba un succes
remarcabil: 80.000 de membrii in toata lumea si fondur,i care ar face
invidioasa ori ce banca.
Astazi, foarte multi prelati nu-si mai ascund, in ciuda
regulamentului, apartenenta la ordin. Cel mai elocvent exemplu este cardinalul
Joaqin Navarro-Valls numit de catre Papa Ioan Paul al II-lea, purtatorul de
cuvant al Vaticanului, care si-a afirmat intotdeauna adeziunea la Prelatura lui
Escriva. Daca in primii sai ani, organizatia isi desfasura lucrarile pe
teritoriul Spaniei,curand va cuprinde majoritatea tarilor catolice, de origine
latina. Dupa obtinere titulaturii de
Prelatura personala si Societate Sacerdotala, ordinul se
va subordona direct papei, obtinand un statut privilegiat, asemeni Templierilor
in zorii Evului Mediu sau al Iezuitilor, cateva secole mai tarziu.
Printre cele mai grave acuze aduse ordinului se afla simpatiile naziste,
franchiste si in general al pozitiilor extrem de radicale impotriva stangii
laice, impotriva evreilor si a ereticilor. Ciudata teologie pentru secolul in
care se desfasoara…
Opus Dei (2)
Spiritualitatea ordinului este pe cat de originala, pe atat de
stranie in peisajul crestinismului autentic. Opera se orienteaza in intregime
spre sanctificarea laicilor, oferind trei tipuri de afiliere:
- supranumerarii
(credinciosi celibatari sau casatoriti care adera la idealul Opus Dei)
- numerarii
(celibatari care isi dedica toata viata ordinului)
- cooperatorii
(catolici, care fara a face parte din structura ordinului, vin in
sprijinul actiunilor lui, cu donatii si alte servicii)
Ceea ce i-a uimit pe cercetatorii ordinului este cultul suferintei
autoimpuse, sau dolorismul cum este el definit de insusi fondatorul
ordinului, Josemaria Escriva de Balauger, care propovaduia apropierea de
Dumnezeu prin mortificare corporala si o discplina a autoflagelarii. Fara a fi
o practica obligatorie, unii dintre membri poarta in permanenta pe copase, sau
in jurul salelor, o centura din par de animal, sau din metal pe care o strang
sistematic pentru a provoca durere. Ea se numeste ciliciu sau tarasana.
Cardinalul Escriva scrie intr-una dintre cartile sale: “Pe lumea aceast
durerea este sarea vietii”. Reprosurile unor catolici ingroziti de aceste
practici medievale l-au facut pe alt membru marcant Opus Dei sa nuanteze
importanta suferintei in mantuire: “Ascetismul nostru se inscrie in traditia
seculara a Bisericii, iar exercitiile de penitenta presupun la cei care le
aplica o maturitate si o presonalitate impregnata de spirit. Acestea nu au nici
o legatura cu masochismul”.
In 1979, Monseniorul de Portillo a declarat ca “membri Opus Dei
lucreaza in 475 de universitati de pe cinci continente, la 604 ziare si reviste
si 52 de canale de radio si televiziune din toata lumea”. Influenta acestui
ordin secret din inima Vaticanului s-a vazut in 2005 cand cu sprijinul
major al cardinalilor Opus Dei a fost ales ca pontif Benedict al XVI-lea.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu
Iti multumesc pentru comentariu!