Ce vrea PNDC? Principalele idei
politice
I. România şi Uniunea Europeană
Majoritatea
membrilor PNDC suntem eurosceptici. Nu este
o întâmplare, ci una dintre explicaţiile că ne aflăm laolaltă, în acelaşi
partid. De ce suntem eurosceptici?
Este tot mai
evident că Uniunea Europeană are două agende de lucru:
1. Agenda
publică, pusă în discuţia tuturor, a presei, a
politicienilor etc. După această agendă lucrează tot aparatul birocratic, de la
Bruxelles şi din ţările afiliate, guvernele respective etc.
2. Agenda
discretă, al cărei cuprins nu-l ştiu decât „iniţiaţii”,
dar ale cărei ţinte se fac tot mai vizibile: un control centralizat, diminuarea
suveranităţii naţionale, favorizarea instituţiilor internaţionale,
mondializante.
Criza în care se zbate
Uniunea Europeană denotă una din două:
- neputinţa organismului european de a funcţiona, deci incompetenţa celor care au gândit acest organism şi încearcă să-l ţină în viaţă
- reaua credinţă a celor ce au gândit şi controlează acest organism.
Cele două
alternative, din păcate, nu se exclud. Avem motive să credem că avem de-a face şi
cu o concepţie greşită, dar şi cu o atitudine greşită, numită mai sus rea
credinţă. În principal, este vorba de încredinţarea unor lideri, a unor
cancelarii, că Uniunea Europeană este ocazia bine venită pentru a impune o
stratificare a Europei, pentru a impune supremaţia unor entităţi asupra unor
state şi popoare. Entităţile de care vorbim nu au neapărat un caracter naţional.
Se poartă transnaţionalismul în Uniunea Europeană! Numai că aceste transnaţionale
sunt mai mult ale unor anumite naţiuni, câteva numai!
Cazul României este
extrem de elocvent: în 1990 România avea o economie autarhică! Importa foarte
puţine produse de primă necesitate şi exporta de toate, foarte multe produse cu
un grad înalt de prelucrare. Că să fie primită România în Uniunea Europeană,
guvernanţii ajunşi la putere cu sprijin masiv din afara ţării au acceptat
distrugerea economiei româneşti, de-căderea României la starea de ţară
consumatoare, piaţă de desfacere pentru producţia altora, ţară cu un export
cvasi-inexistent! Lozinca sub care s-a produs distrugerea economiei româneşti a
fost privatizarea! O privatizare cu orice preţ, inclusiv cu preţul demolării
uzinelor privatizate! Nici vorbă să se fi făcut o privatizare pentru a spori
rentabilitatea, productivitatea muncii, ridicarea nivelului de trai! Guvernele
de trădători de care am avut parte după 1990 au acceptat această „privatizare”,
ale cărei efecte distructive nu le-ar fi produs nici un război atomic!
Comentatorii lucizi
au vorbit despre îngenuncherea României înainte de a fi primită la festinul
european! În această poziţie se află şi azi România: o ţară îngenuncheată,
sărăcită, căreia i s-a luat până şi speranţa redresării! Căci, este tot mai
evident, nu mai poate fi vorba de o redresare a ţării atâta timp cât mai
rămânem în Uniunea Europeană, iar Uniunea Europeană rămâne mai de parte ce este
azi!
În concluzie: ori se schimbă radical gândirea pe baza căreia funcţionează Uniunea
Europeană, ori ieşim din această cooperativă păguboasă pentru noi şi ne ...privatizăm,
ca popor! Adică ne luăm soarta în propriile mâini şi punem capăt relaţiilor de
servitute cu Uniunea Europeană! Planul Valev, respins de comuniştii naţionalişti
în 1964, era floare la ureche pe lângă regresul economic pe care ni l-a impus
intrarea în UE!
În plus, discutând
strict „tehnic” datele problemei, avem următoarele obiecţii:
-
intrarea României în UE s-a produs
prin fraudă şi înşelăciune. Trebuia să se facă un referendum naţional strict pe
acest subiect, aşa cum s-a procedat în toată Europa! Un asemenea referendum ar
fi prilejuit dezbateri pro şi contra. În aceste condiţii creştea riscul ca
poporul român să respingă oferta dubioasă a UE! A unui nou lagăr de ţări
„surori”!
-
ca să evite un referendum cu
răspuns clar, răspicat, guvernanţii pe care i-a adus lovitura de stat din
decembrie 1989 au introdus în Constituţie aderarea la UE, ceea ce era un abuz
faţă de orice teorie de drept constituţional. Au mai făcut câteva modificări păguboase
pentru români, şi au supus toate aceste modificări unui referendum al cărui
obiect era un aşa zis nou proiec de Consituţie. Ceea ce era iarăşi un abuz,
căci la un referendum supui votului o singură problemă, o singură întrebare, o
singură modificare!
-
În ciuda acestor manevre neruşinate
ale clasei politice, electoratul din România a respins noul proiect. A fost
nevoie ca guvernul Năstase să prelungească cu
24 de ore durata votului, şi tot nu ar fi obţinut rezultatul dorit dacă
nu se opera şi o fraudă propriu-zisă, prin adăugarea de voturi care nu fuseseră
de nimeni exprimate...
-
Avem dreptul oricând să invocăm
ilegitimitatea Constituţiei adoptate în 2003, cu toate consecinţele produse,
iar în măsura posibilităţilor avem dreptul să anulăm ori să îdreptăm aceste
consecinţe.
-
Aşadar, falsul comis în 2003, ne
obligă la reconsiderarea aderării noastre la Uniunea Europeană!
La cele de mai sus se adaugă declinul
generalizat al Uniunii Europene. Cu sau fără contribuţia noastră, a
euro-scepticilor, Uniunea Europeană dă semne că nu va mai rezista multă vreme.
Astfel că:
a. Pe termen lung, trebuie să urmărim ieşirea
României din Uniunea Europeană
b. Pe termen scurt, să începem
pregătirile pentru ce va urma după ieşirea din UE. Avem de imaginat şi de
examinat două variante: (1) ieşim din UE odată cu desfiinţarea acesteia sau (2)
ieşim printr-o decizie şi o mişcare politică unilaterală, „pe cont propriu”!
Desfiinţarea sau falimentul Uniunii
Europene să nu ne prindă nepregătiţi. Cel mai bine ar fi dacă concomitent vom
lucra pe ambele planuri: să ne pregătim pentru ce va urma, dar să punem şi noi
umărul la demolarea monstruosului edificiu. Să nu repetăm greşeala din
decembrie 1989, când demolarea comunismului s-a făcut în beneficiul altora, nu
al românilor! Suntem convinşi că marii sforari ai planetei au mai multe
planuri, bine puse la punct, cum să facă din desfiinţarea Uniunii Europene o
ocazie tot lor favorabilă, profitabilă. Trebuie să ne ferim cu orice chip să
intrăm în planificarea altora ca factor pasiv, inert, la dispoziţia
diversiunilor ţesute în jurul existenţei noastre.
Problema suveranităţii. Mai poate fi România un stat suveran?
Politicienii corupţi
până-n măduva oaselor de care avem parte, iar alături de ei liderii de opinie
aflaţi în solda acestor politicieni, se străduiesc să ne convingă ce mult avem
de câştigat prin renunţarea la atributele suveranităţii. De ceva vreme încoace
nici nu se mai feresc să se prezinte ca unii care au abandonat cauza suveranităţii.
În paralel, fac propaganda cea mai parşivă împotriva ideii de stat, de
statalitate. Ai zice că încearcă să ne pregătească sufleteşte pentru momentul
când va dispărea statul român! Alt sens nu poate avea pledoaria permanentă pe
ideea că statul este un prost gospodar, este un proprietar dezinteresat,
incapabil să managerizeze ori să gestioneze economia etc.
Pledoarie înşelătoare,
ticăloasă: statul este o construcţie abstractă, care necesită un înalt grad de conştiinţă
civică a populaţiei, conştiinţa că suntem un popor, o naţiune, iar nu o adunătură
întâmplătoare de destine! Puţine sunt popoarele care au reuşit să-şi constituie
un stat naţional. Românii sunt unul dintre popoarele cu cea mai veche
continuitate statală! şi ne trezim azi, cu tot soiul de mucoşi imberbi şi încrezuţi,
care inundă televizoarele cu peroraţiile lor stupide, prost argumentate, dar
sonore, împotriva „etatismului”, a suveranităţii noastre naţionale, gudurându-se
pe lângă politicienii care lucrează la demolarea suveranităţii naţionale!...
Buni de pus la zid şi unii, şi alţii!
Aşadar, dacă ieşim din UE, ce cale avem
de urmat?
Fireşte, nu faci ce vrei, după un concept
teoretic, elaborat fără a ţine seama de context, de condiţiile existente în
timp şi spaţiu, adică la un anumit moment, într-un loc anumit pe harta lumii!
Dacă e să învăţăm ceva din dramele şi păţăniile
istoriei, cred că modelul spre care ar trebui să tindem este acela care îmbină
ideea de suveranitate cu cea de neutralitate!
Ca stat, am fost un stat binevoitor cu toţi
vecinii, chiar dacă nu am trezit astfel reciprocitatea tuturor vecinilor. Mai
putem aştepta, încrezători în viitor, în partea cea bună şi frumoasă a omului.
Buna vecinătate trebuie căutată, cultivată! În această chestiune este normal să
existe şi să sporească în timp autoritatea comunităţii internaţionale! România
este interesată de buna funcţionare a unor astfel de instituţii, de eficienţa
lor.
Ca stat care îşi declară vocaţia
neutralităţii, România trebuie să devină gazda unor instituţii ale bunei convieţuiri
pe planetă, să cheltuiască, adică să investească în acest scop.
Neutralitatea noastră nu va conveni unora,
destul de mulţi şi de puternici. Nu e suficient să te declari neutru! Neutralitatea
trebuie acceptată şi recunoscută, respectată ca atare pe plan internațional. Neutralitatea se construieşte şi se dobândeşte în timp. Ea are şi
o componentă internă sine qua non: o viață politică corectă, normală, tihnită, care să descurajeze ideea unor
imixtiuni din afară în viața politică internă,
în competiția politică. Este
evident că, cu actuala clasă politică, cu metehnele şi abuzurile din viața politică, e de neimaginat neutralitatea guvernului, a statului! Un
stat mafiot nu poate fi un stat suveran! Într-un stat mafiot neutralitatea devine
cârdăşie şi complicitate cu mafia externă, internațională, din statele vecine etc., adică intrarea într-un sistem
complicat şi secret de servituți!
Fireşte, politica
externă o hotărăşte guvernul, bazat pe o majoritate parlamentară. PNDC este
departe de a fi în această situație. Problema
raporturilor cu Uniunea Europeană este însă o chestiune care depăşeşte sfera
politicii externe şi totodată ale unei singure guvernări. Soluționarea acestei probleme nu stă în puterea unui singur partid. Este o
chestiune de interes național şi maxim! Considerentele
de mai sus le-am expus pentru a le introduce în circuitul public, unde câteva
se află deja. La vremea când ele vor putea fi luate înserios, luate în seamă,
este foarte probabil ca eşichierul politic românesc să arate cu totul altfel,
să nu mai rămână din PNDC nici măcar amintirea! Sau dimpotrivă! S-ar putea ca
la acel soroc PNDC să conteze mai mult decât azi, să conteze propriu zis în
luarea deciziilor de „interes național maxim”!
Doamne, ajută!
Mai 2012
Ion Coja
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu
Iti multumesc pentru comentariu!