Un principiu constituțional care
trebuie formulat explicit: Primatul Cetății și al Gintei
În Constituția și
legislația României există numeroase prevederi privind drepturile minoritarilor
etnici. Există chiar legi întregi care au drept scop să detalieze dreptul la
identitate al minoritarilor. (Vezi Constituția, art. 6: „Statul recunoaște și garantează persoanelor aparținând minorităților
naționale dreptul la păstrarea, la dezvoltarea și exprimarea identității lor
etnice, culturale, lingvistice și religioase.”)
În general, în fiecare
țară, pe lângă minorități, își duce existența și o majoritate etnică, cea care
dă, de regulă, numele țării respective, precum și limba de stat, națională. La
o lectură atentă, constatăm însă că în Constituția României, ca și în legile
țării, nu există nici măcar o singură
propoziție al cărei subiect să fie majoritatea românească! Nu există nici
măcar o mențiune a acestei majorități! Vag, în Constituția României, s-ar părea
că la românii majoritari se referă sintagma „ceilalți cetățeni” din art. 6,
alineatul 2: „Măsurile de protecție luate
de stat pentru păstrarea, dezvoltarea și exprimarea identității persoanelor
aparținând minorităților naționale trebuie să fie conforme cu principiile de
egalitate și de nediscriminare în raport cu ceilalți cetățeni români.” (s.n.)
Las deoparte
caracterul „ilizibil” al acestui alineat, căruia îi putem da un înțeles, extrem
de vag, numai prin deducție, iar nu și prin decodarea obișnuită a unui text. Și
mai constat o dată, ca pe un paradox, ca pe o bizarerie nefirească, că despre
majoritatea etnică nu se face nicio referire în legile românești, inclusiv în
legea supremă: Constituția! Majoritatea
românească nu este subiect de drept în România!
Nu cunosc legile și
constituția din celelalte țări europene, dar sunt gata să pariez că
pretutindeni situația este aceeași, dacă nu în toate, măcar în majoritatea
statelor europene.
Consider așadar că
avem de-a face într-adevăr cu o anomalie! Că nu este firesc să vorbim despre drepturile și obligațiile
minoritarilor, fără să identificăm deopotrivă care sunt drepturile și
obligațiile persoanelor care aparțin majorității etnice, naționale!
Este lucrul cel mai
firesc din lume să vorbim despre drepturile
și obligațiile tuturor comunităților
care alcătuiesc, ca părți componente, întregul care se numește populația unei
țări, națiunea respectivă! Dacă avem legi și prevederi constituționale
pentru minoritarii etnici, trebuie să avem asemenea prevederi și pentru
majoritarii etnici!
Semnalând această anomalie
unor colegi, aceștia mi-au răspuns mai întâi prin observația că se subînțelege
existența majorității, că, deși nu este subiect de drept, deși nu este
menționată expressis verbis,
existența acestei majorități se deduce din ...numele țării și al limbii de
stat! Se subînțelege ca reper în mai multe prevederi!
O fi așa, dar e
prea puțin totuși ceea ce se subînțelege din textul Constituției! Subînțelesul
nu poate fi izvor drepturi, de legi.
Se spune că legile
Țării nu recunosc și nu acordă minoritarilor „drepturi colective”, ci numai
drepturi personale, individuale. Este o naivitate să spui că minoritarii nu au
drepturi colective. Ei nu au drepturi politice sau, mai corect, nu ar trebui să
aibă drepturi colective politice, fiindu-le suficiente drepturile colective culturale, religioase,
lingvistice etc., în vederea conservării („păstrării”) și dezvoltării
identității etnice. (Nu este clar ce poate să însemne „dezvoltarea identității
etnice”!...) În cazul României, care a legiferat prezența necondiționată în
Parlament a unui reprezentant al fiecărei minorități etnice, este clar că în
felul acesta se acordă drepturi politice colective! Drepturi care vizează ca
întreg, ca entitate, fiecare comunitate etnică în întregul ei... (Cu excepția
maghiarilor care nu au un asemenea reprezentant în grupul parlamentar al
minorităților... E drept că maghiarilor li s-a permis să-și facă un partid
propriu, constituit pe criterii etnice. Dar dacă UDMR nu va reuși să treacă
pragul electoral la una din viitoarele alegeri, minoritatea maghiară, cea mai
numeroasă din Țară, va rămâne fără reprezentant în Parlament. Vor fi
reprezentați italienii și polonezii din România – o mână de oameni, dar nu și
maghiarii!... Hal de Constituție și legislație ce avem!...)
Dacă fiecare
minoritate este reprezentată în Parlament, prin reciprocitate nu cumva ar
trebui să-i asigurăm și majorității etnice o prezență în Parlament
corespunzătoare, proporțională cu ponderea majorității la ultimul recensămînt?
Pentru majoritatea
românească nu există însă nicio prevedere care să-i ia în considerație pe
români, pe etnicii români, ca entitate, ca posibil subiect sau
obiect al legilor. Nici ca sumă
de indivizi, de persoane, nici ca întreg
omogen, ca entitate cu o anumită
identitate etnică distinctă și inconfundabilă! Cu interese comune vitale și
specifice!
Desigur, ar fi
interesant să vedem de ce s-a ajuns la această situație. Trecem însă peste
acest aspect, ca și peste altele, nu putem epuiza subiectul acesta în toată
complexitatea sa. Cu gândul la viitor, la ce ne așteaptă, la ce avem de făcut,
ne vom mulțumi să vedem cum punem capăt acestei situații nefirești, care
sfidează orice urmă de democrație. Înainte de a ne gândi la o strategie prin
care să-i convingem pe parlamentari și clasa politică de necesitatea urgentă a
remedierii acestei situații, este necesar să dezvăluim miezul problemei, să
vedem care ar putea fi, în mare, drepturile și obligațiile specifice
majoritarilor. Și vom spune din capul locului că principalul drept al
majoritarilor este, ca și în cazul minoritarilor, dreptul la identitate, la
ceea ce are mai specific și mai de preț această entitate. Și afirm că elementul principal care definește
majoritatea etnică din orice stat, din orice țară, este însuși statutul de
populație majoritară, de grup etnic definitoriu pentru un teritoriu statal.
Cu alte cuvinte,
cuvinte preluate din textul Constituției, grupul etnic majoritar are și el dreptul
la păstrarea, dezvoltarea și exprimarea statutului său de populație majoritară!
Prin reciprocitate,
minoritarii au datoria, obligația de a-și păstra statutul de minoritari! De a nu
aspira la alt statut, care ar uzurpa statutul majorității!
S-ar putea spune că
protecția majorității este o lege ne-scrisă,
în termenii propuși de politiologul francez Jules Monnerot. Există astfel de
legi. Legi care funcționează prin tradiție și prin sub-înțelegere, așa cum
funcționează, bunăoară, și cele două legi ale suveranității franceze care
lipsesc din textul Constituției galice. Sunt prevederi atât de importante și
atât de definitorii încât toată lumea le cunoaște, le sub-înțelege și le
acceptă ca pe niște axiome. În cazul Franței, ar fi vorba de prevederile pe
care românii le-au introdus în primul articol de Constituție: „România este stat național, suveran și independent,
unitar și indivizibil”. Așadar, în mod surprinzător la prima vedere, aceste
prevederi considerate de români că de la ele trebuie să înceapă Constituția
unei țări, lipsesc din Constituția Franței. În formularea lui Monnerot, ar fi
vorba de „l'intégrité du patrimoine (donc du territoire) national et la non-subordination
de la volonté nationale à une volonté extérieure”.
De ce lipsesc
aceste prevederi din Constituția Franței? Pentru motivul binecuvîntat că Franța
a trecut prin altă experiență istorică. De aproape un veac, nimeni acum nu a
mai formulat pretenții teritoriale asupra Franței și nici nu s-a atentat serios
la suveranitatea sa națională... România însă a fost pusă de mai multe ori la
zid, de mai multe ori teritoriul național românesc a fost tăiat felii și
împărțit între mai marii istoriei de prin părțile noastre... La fel, în
aceleași împrejurări, suveranitatea României a fost serios dijmuită! (Dar
niciodată anulată complet, astfel că românii se pot înregistra în Analele lumii
cu una dintre cele mai vechi statalități neîntrerupte din Europa: din secolul
13-14 până azi!)
Cum poate fi
definită la volonté nationale - voința națională, altfel decât ca voința majorității? Și ce se
întâmplă cu suveranitatea națională, ce sens mai are aceasta, atunci când
statutul etnic al majorității se modifică, când majoritatea încetează a mai fi
franceză?!... Nu se constituie oare o nouă voință, deloc exterioară, care își
va subordona voința națională, o va reformula? Iar faptul că această voință nu
va fi exterioară, ci foarte ...interioară, nu va face legală și constituțională
uzurparea voinței naționale odată cu pierderea de către etnicii franțuzi a
statutului de componentă demografică majoritară?
Este puțină
neclaritate în aceste întrebări, în felul cum punem problema. Această
neclaritate, care se transmite în toată legislația europeană în materie, vine
de la ezitarea și sfiala legiuitorului de a defini în termeni clari cuvîntul
cheie: național. Trăim de
câteva decenii sub teroarea de a nu fi acuzați de rasism, șovinism,
anti-semitism etc. Mai nou, se vehiculează și acuzația de naționalism!...
Lăsăm de ani buni ca funcționarea legii să se bazeze mai mult pe inerție, pe
cutumă, pe „sub-înțelesuri”. Fără să băgăm de seamă că se acumulează în spatele
acestor cuvinte vagi – și mai ales în „amontele” cuvintelor nerostite, o
tensiune și o realitate demografică copleșitoare, explozivă!
Credem că în
lumea în care trăim azi și mai ales în cea de mâine nu ne mai putem permite o
constituție ...romantică, în care ce este mai important să rămână ne scris (non
écrit), la latitudinea bunei credințe și a bunului simț cetățenesc. Nu mai
trăim de mult într-o Europă în care onoarea și respectul angajamentului verbal
să fie mai presus de orice, mai presus de interese sau alte comandamente! N-ar
fi rău să vedem de la ce ni se trage această pierdere, această de-clasificare a
ființei noastre, dar nu cred că de pe lista cauzelor care au produs acest
dezastru moral și instituțional poate lipsi propaganda deșănțată și
iresponsabilă a drepturilor, în detrimentul asumării senine a obligațiilor și a
îndatoririlor cu care te încarcă condiția umană, norocul de a te naște om! De a
te naște franțuz sau român!...
Este cazul să fie
identificate toate aceste legi ne-scrise, non écrites, pentru a fi cu grijă introduse în textul
constituțional spre a-l face pe deplin univoc și pentru totdeauna valabil. Scripta manent!
Cred că este
corectă și inspirată identificarea acestei categorii: prevederi ne-scrise! Legi
ne-scrise!... Prevederi care sunt atât de firești, de naturale, încât nu le mai
pomenești în scris! O asemenea lege a funcționat dintotdeauna și pretutindeni
privind regimul populației majoritare, statutul acesteia! Iar Jules Monnerot ar
fi putut identifica și această lege nescrisă, dar respectată cu strictețe până
acum: În Franța suveranitatea aparține
majorității etnice franceze, și este exercitată în folosul acesteia, în scopul
primordial de a se prezerva și spori această majoritate, căreia i se datorează
cel mai mult din istoria și avuția Franței!
Sau, în termenii
expliciți și mult mai inspirați ai lui Mihai Eminescu, enunțați în urmă cu un
veac și jumătate aproape, „Chestiunea de
căpetenie pentru istoria şi continuitatea de dezvoltare a acestei ţări este ca
elementul românesc (respectiv francez, italian, german, olandez etc., paranteza noastră) să rămâie cel determinant, ca el să dea
tiparul acestei forme de stat, ca limba lui, înclinările lui oneste şi
generoase, bunul lui simţ, c-un cuvînt geniul lui să rămâie şi pe viitor norma
de dezvoltare a ţării şi să pătrundă pururea această dezvoltare.”
Putem încerca o
reformulare generalizatoare:
Chestiunea de căpetenie pentru
istoria și continuitatea de dezvoltare a unei țări este ca elementul majoritar
să fie și să rămână cel determinant, el să dea tiparul vieții de stat și norma
de dezvoltare a țării.
Credem că acest
principiu constitutiv, formulat în urmă cu un veac și jumătate, este azi
deosebit de actual. Dureros de actual pentru multe state europene...
În momentul de față
este foarte probabil că nimeni în Franța, dintre francezii etnici, nu ar avea ceva
de zis împotriva acestui principiu, împotriva înregistrării sale ca atare în
textul Constituției. Dar dacă nu este înscris acum, peste două generații acest
principiu s-ar putea să intre în contradicție cu însăși realitatea demografică,
iar înscrierea sa în textul Constituției franceze n-ar mai fi posibilă! Cu alte
cuvinte, dacă acest principiu este just, el trebuie înscris în Constituție cât
mai repede posibil pentru a produce efectele legislative care se impun! Mai
târziu va fi prea târziu!...
***
În condiții normale
minoritarii aparțin unei etnii care, în altă țară, în alt stat, este etnia
majoritară! Respectul minoritarilor față de statutul de populație majoritară
este în beneficiul fiecărei etnii, în măsura în care, în chipul cel mai firesc,
fiecare grup etnic minoritar menține o relație specifică, aparte, cu țara în
care etnia respectivă este majoritară! (Deocamdată nu luăm în discuție situația
excepțională a minoritarilor fără „țară mamă”.)
Echilibrul planetar
credem că are azi nevoie de această reglementare internațională: menținerea
planetei in statu quo nunc est – în starea de acum. Epoca modernă,
contemporană, consemnează o anumită repartiție a statutului de minoritate și
majoritate etnică. Fiecare țară cu populația ei majoritară și cu minoritățile
ei etnice. Consevarea acestei stări
credem că este una din condițiile stabilizării politice a planetei, una din
condițiile instaurării pe planetă a unui climat de încredere și pace între
popoare și țări! Este neîndoielnic justă
ideea că avem dreptul, respectiv
obligația, de a menține starea actuală, repartiția pe planetă a statutului de
populație majoritară sau minoritară. În caz contrar nu facem decât să
semănăm vrajba și confruntarea între oameni...
De câteva
generații, drepturile omului și ideea de egalitate au făcut o treabă bună pe
această planetă! Se poate spune că progresul societății umane a reclamat
acțiunea acestor principii, recunoașterea și cultivarea lor. Însă, ca orice
lucru pozitiv, principiile respective au și ele un revers negativ, au limite
imposibil de ignorat. Acest revers este vizibil prin câteva consecințe produse,
care n-au fost totdeauna cele mai dorite! Un bun exemplu în acest sens îl
prezintă fenomenul migrațiilor moderne, care, deși nu se produc în masă, au
totuși în final acest caracter, caracter de masă, cu efect destabilizator,
creind premizele apariției unor stări conflictuale imposibil de evitat și
controlat în viitorul apropiat... Dreptul la liberă circulație, la întregirea
familiei, și alte drepturi, deși au fost acordate și recunoscute numai fiecărei
persoane în parte, ca drepturi individuale, ale Omului, prin cumulare au creat
efecte de masă, la nivelul „ginților”, al popoarelor și națiunilor! Cazul
câtorva state europene, în care masa emigranților a ajuns să pună în cumpănă
statutul de populație majoritară al populației autohtone, al populației gazdă!
Evident, nu acesta a fost scopul urmărit de „gazde” atunci când, cu toată
generozitatea, chiar dacă și cu anumite interese imediate, au deschis larg
porțile țării pentru emigranți!
Nu intrăm în
detalii pentru a nu pierde din vedere firul principal al narațiunii noastre.
Acest fir ne duce la situația demografică actuală din anumite țări – nu numai
europene, care se confruntă cu o schimbare neașteptată a structurii
demografice, structură care evoluează spre o răsturnare a raportului dintre
majoritari și minoritari. Majorități etnice cu o vechime istorică de sute de
ani, de „dintodeauna” majoritari în spațiul geografic dat, se văd în pragul capotării, al pierderii acestui
statut!
Nu discutăm
cauzele. Sunt multiple și nu ușor de identificat. Credem că este suficient,
deocamdată, pentru punerea problemei, pentru lansarea ei în conștiința publică,
să constatăm și să nu uităm că principalul
efect al acestei emigrații este adâncirea stării de înapoiere culturală și
economică a țării din care pleacă emigranții! Atrași de luminile
civilizației occidentale, au plecat într-acolo de regulă indivizi
întreprinzători, capabili să facă față exigențelor Apusului. În felul acesta
s-a produs o veritabilă hemoragie în sînul comunităților părăsite de emigranți,
o scădere calitativă (sic!) a potențialului uman din aceste comunități! Ceea ce
face ca decalajul dintre țările bogate și țările sărace să crească mereu, chiar
prin contribuția persoanelor care pleacă din țările sărace în țările bogate.
Ceea ce, în mod evident, nu poate fi considerat un scop, o țintă, ci un efect
nedorit, care se cere corectat! Alături de alte efecte!
Un model firesc(sic!) al emigrației îl oferă
românii și alți est-europeni din secolul al XIX-lea care „au dat năvală” în
Occident, în Franța și Germania îndeosebi, de unde însă majoritatea s-au întors
în țara de baștină pentru a contribui la ridicarea nivelului de civilizație al
propriei țări... Este regretabil să constați că foarte puțini emigranți
afro-asiatici din zilele noastre urmează acest model. Probabil că mulți nici
nu-l cunosc... Nici nu le trece prin minte că, pe lângă drepturile de care
beneficiază în țara gazdă, ar putea exista și niște obligații față de țara în
care s-au născut! Probabil că cea mai îndreptățită să facă educația acestor
obligații ar fi trebuit să fie comunitatea internațională, organismele
acesteia.
Credem că nu este
târziu să se îndrepte această situație! Ba chiar ni se pare că remedierea
situației este reclamată de spiritul și perspectiva globalizării, de care se
face atâta caz! Să ne înțelegem de la bun început ce vrem să obținem prin
globalizare. Dacă vrem să globalizăm bunăstarea și buna înțelegere, nu putem
ignora perspectiva deschisă mai sus! În termeni mai clari și mai cuprinzători,
considerăm că „religia” drepturilor omului este lacunară, incompletă și
devastatoare în ultimă instanță dacă nu este trăită împreună cu „religia” mai
veche a obligațiilor cu care te încarcă condiția umană! Așadar, Carta
Drepturilor Omului nu poate fi aplicată decât împreună cu Carta Obligațiilor Omului, a Îndatoririlor sale.
De asemenea, s-a
mai comis o greșeală, un exces, în aplicarea drepturilor Omului! Aceste
drepturi, ale individului, nu pot fi concepute decât în strânsă corelare cu Dreptul Gintelor, cu drepturile
popoarelor. Trebuie conștientizată, asumată, discutată și rezolvată de
principiu contradicția ce se ivește destul de des între individ și societate
sub forma de contradicție dintre
drepturile Individului și drepturile Cetății! Recunoști dreptul la libera
circulație a individului, dar acest drept nu poate ignora dreptul Cetății de
a-și proteja populația majoritară ca populație majoritară, întemeietoare,
istoricește constituită, cu continuitate etc., etc. În antichitatea greacă
acest drept era cunoscut ca Primatul
Cetății! Nu a fost niciodată contestat! Ci doar uitat, în ultimele
decenii...
Ca măsură de
prevedere, dreptul la liberă circulație asigură numai dreptul individului de a
părăsi orice localitate sau orice stat în care s-ar naște ori s-ar afla. Dar
individului nu i se recunoaște dreptul de a decide în mod unilateral în ce țară
și localitate se stabilește. În mod „ne-scris”, aș zice, se recunoaște fiecărui
stat dreptul de a decide pe cine primește în interiorul hotarelor sale. Numai
că propaganda drepturilor omului a devenit în ultimii 50 de ani un instrument
de presiune asupra „Cetății” atât de puternic încât un număr extrem de mare de
persoane „ne-dorite” , „neinvitate”, au reușit totuși să pătrundă în Cetate și
să-și perpetueze prezența intra muros,
practic eternizând-o! O prezență ilegală și ilegitimă, dar, cu toate acestea,
greu de eliminat. Se opun sistematic activiștii drepturilor omului...
În momentul de față
este foarte probabil că nimeni în Franța, dintre francezii etnici, nu ar avea
de zis ceva împotriva acestui principiu, să fie înscris ca atare în textul
Constituției. Chiar dacă unii ar aprecia că este vorba de o lege care poate să
rămână în continuare ne-scrisă! Dar dacă nu-l scriem acum, peste două generații
acest principiu s-ar putea să intre în contradicție cu însăși realitatea
demografică, iar înscrierea sa în textul Constituției franceze n-ar mai fi
posibilă! Ar fi caducă(sic!), tardivă și fără efect! Cu alte cuvinte, dacă
acest principiu este just, el trebuie înscris în Constituție cât mai repede
posibil pentru a produce efectele legislative care se impun! Mai târziu va fi
prea târziu!...
De mai mulți ani am
intrat într-o epocă istorică nouă din perspectiva drepturilor omului: epoca în
care încep să se vadă tot mai clar efectele nescontate de cei care au aplicat
cu entuziasm drepturile Omului, ca pe un panaceu al problemelor
social-politice! E foarte posibil că, dacă și-ar fi putut imagina aceste
efecte, propovăduitorii și activiștii drepturilor Omului ar fi luat distanța
cuvenită și ar fi fost mai puțin insistenți, mai puțin zgomotoși! Indiferent
care este etiologia acestor efecte extrem de dăunătoare, contracararea lor se
impune cu maximă urgență! Nu va fi un proces ușor, rapid și fără mari riscuri
și dureri!...
Emigrația în
Occident era desigur/probabil
necesară, dar în anumite limite și cu o finalitate anume: emigranții să se
întoarcă la un moment dat în țara proprie spre a o ridica din sărăcie, din
înapoiere! Emigranții trebuiau cuprinși într-un program global de ridicare a
nivelului de civilizație planetar!
Procesul emigrării
trebuia planificat și proiectat cu altă menire! Nu pentru a dez-europeniza Europa, ci pentru a extinde
Europa, valorile europene!...
***
Căci se pune și
această întrebare: a existat o planificare a emigrației care se produce după al
II-lea Război Mondial? În ce măsură a funcționat asemenea planificare și cu ce
finalitate? Situația de azi și cea care se ivește la orizontul viitorului
apropiat a fost și ea prevăzută, planificată, scontată?
Întrebări
importante, pe care le lăsăm pentru altă dată...
Semnalez însă o
ciudată contradicție în concepția globaliștilor despre minoritățile etnice versus națiunile majoritare din statele
naționale. Se afirmă cu fiecare ocazie un sprijin călduros și fratern pentru
minoritari, ceea ce ni se pare normal! În numele globalizării, al societății
„deschise”, se preconizează însă o „fluidizare” a frontierelor până la dispariția
acestora, diminuarea atributelor suveranității naționale, crearea de instituții
și structuri politice supranaționale, care preiau sarcinile guvernelor
naționale. Nici nu se face un secret din scopul urmărit: omogenizarea
planetară, sub toate aspectele! Adică, în termeni mai realiști, mai exacți,
poate, uniformizarea! Este încurajat
metisajul rasial sau inter-etnic, societatea „multi-culturală”, lipsită de o
identitate națională inconfundabilă. Se lucrează cu pasiune la „religia unică a
viitorului” pentru întreaga planetă! Iar înainte de a se ajunge la această
religie, ateismul este susținut cu varii strategii discrete! Moda este tot mai
mult aceeași la scară planetară. Și nu numai moda vestimentară!...
Cu alte cuvinte, în interiorul fiecărui
stat establishmentul planetar (sic!) încurajează (și chiar impune uneori, peste
voința autorităților naționale) conservarea diversității lingvistice, culturale, religioase, a minorităților
etnice. Iar pe plan global, diversitatea nu mai este văzută ca o valoare, ci
este subminată, descurajată, deservită prin instituțiile supra-naționale! Se
lucrează în chip deschis și organizat împotriva tuturor „naționalismelor”!
Această contradicție pare să ne dezvăluie o strategie extrem de rafinată și de
perversă: încurajarea minoritarilor are ca efect și slăbirea statutului de
majoritar, a coeziunii naționale, în virtutea dreptului de a fi diferit! Se
produce o atomizare a societății naționale. Inclusiv tendințele separatiste
sunt încurajate, iar dacă acestea nu sunt destul de puternice, se inventează
sau se impune nevoia de regionalizare a teritoriului național!... Rezultă
astfel segmente politice mult slăbite, incapabile să opună o rezistență
serioasă la procesul de globalizare, de uniformizare a planetei, a omenirii! Acest
efect, care este în mare măsură un efect urmărit, planificat, scontat, nu ne
poate lăsa indiferenți. Dacă cumva cădem de acord că nu aceasta este
înfățișarea viitoare a planetei care corespunde viziunii noastre, atunci
trebuie să acționăm cu fermitate și fără nicio întârziere. Iar acțiunile
noastre să le subordonăm principiului enunțat: Primatul Cetății și al Gintei!
Începutul s-a făcut
deja, în mod intuitiv aplicându-se acest principiu, fără ca el să fie în-scris
sau recunoscut ca atare. S-a aplicat în câteva țări africane, a căror
identitate a fost amenințată de prezența unui contingent mult prea numeros de
„albi”. S-a aplicat după 1990 în țările baltice, unde efectele sovietizării,
ale rusificării, au fost contracarate și în parte diminuate prin legi care au
anulat egalitatea între cetățeni, introducându-se o serie de măsuri care i-au
discriminat pozitiv pe localnici, pe autohtoni!
Protecția autohtonilor este un
slogan, o formulă care ar putea fi luată în seamă în ordinea de idei de mai
sus. Mai ales când autohtonii mai sunt încă majoritari! Căci, în multe țări,
autohtonii nu mai sunt majoritari!... De la caz la caz trebuie văzut în ce
măsură mai pot fi ajutați acești autohtoni să-și revină la statutul de
componentă etnică și demografică majoritară, principală!
În regim de urgență
trebuie examinată situația din țările occidentale, din țările democratice, care
au atras un număr prea mare de emigranți și au ajuns astfel într-o situație
neverosimilă: sunt într-un declin demografic al componentei autohtone care pune
în discuție păstrarea caracterului de populație etnic majoritară.
Nu considerăm
reușită stratagema încercată în statele vest-europene cu țiganii: li s-a oferit
fiecărui țigan o sumă de bani ca să se întoarcă în țara de origine. Țiganii
și-au însușit banii, dar de întors s-au întors tot în Vestul Europei!... Se
pierde din vedere că, de bine, de rău, țiganii sunt o populație destul de veche
în Europa! Nu prezența țiganilor pune în pericol statutul de populație
majoritară al olandezilor sau francezilor! Țiganii, mai exact spus o minoritate
dintre țigani, produc mici evenimente cu caracter penal, mici inconveniente,
lipsite de consecințe istorice! Li se dă prea mare atenție și autoritățile,
inclusiv cele legiuitoare, pierd din vedere „primejdia de moarte” pe care o
reprezintă emigranții afro-asiatici, în marea lor majoritate musulmani.
Dacă țări
impozante, ca India sau China, au legiferat controlul demografic, punând pe
plan secundar drepturile omului, ale individului, statele europene ar trebui să
ia aminte că se cramponează într-o ideologie depășită, a drepturilor omului,
puse mai presus de orice! O ideologie care a devenit sinucigașă. Aceste
drepturi ale Omului, trebuie urgent subordonate drepturilor Gintei, ale
Neamului, ale Națiunii!
„Națiunea – spunea un mare
biolog, este o unitate evolutivă”.
(Arthur Keith) Este așadar rodul Creației. (Sau, dacă vreți, rezultatul unei
evoluții naturale, care încununează principiul parmenideic al diversității.)
Dar națiunea este o unitate numai cu
condiția omogenității etnice. Nu este rasism – cum s-ar putea să ne catalogheze
niscai profesioniști ai vorbelor goale, fără acoperire, nu este rasism să
afirmi dreptul etniilor de a-și prezerva identitatea și existența, de a evita
metisajul și creuzetul etnologic în care vor să le aneantizeze activiștii
globalizării! Ai clonării și uniformizării universale! Etniile, națiunile, fac
parte din policromia și polifonia Lumii, a Universului! Este operă
Dumnezeiască. Desființarea lor este vis străvechi diavolesc!
Avem deci, încă o
dată, ca oameni, ca omenire, de ales între cele două căi: a Domnului sau a
Ne-Curatului. Cei care au ales deja, mai au timp să-și revină... Doi-trei ani!
Nu mai mulți!
Ion Coja
27 decembrie 2013
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu
Iti multumesc pentru comentariu!