joi, 28 martie 2013

Pedofilul incendiar



Pedofilul incendiar
care ne rescrie istoria





      Am primit în ultima vreme zeci de mesaje, de la cunoscuți sau necunoscuți, care mă somează să iau cunoștință de afirmațiile „incendiare” ale unui înalt consilier papal, posesor al unor înalte titluri și demnități academice, domnul MICEAL LEDWITH. Afirmații cu privire la originea noastră ca popor și ca limbă! Cum că „nu limba română este o limbă latină, ci latina este o limbă românească”!
      „O limbă românească”? Adică există mai multe limbi românești?! Care sunt acelea?...
      Mi se pare atât de absurdă propoziția „latina este o limbă românească” încât m-am întrebat mai întâi dacă nu cumva este vorba de o traducere proastă a originalului. Originalul însă nu apare nicăieri, așa că trebuie să ne mulțumim cu traducerea. Iat-o:

     „Chiar dacă se știe că latina este limba oficială a Bisericii Catolice, precum și limba Imperiului Roman, iar limba română este o limbă latină, mai puțină lume cunoaște că limba română, sau precursoarea sa, vine din locul din care se trage limba latină, și nu invers. Cu alte cuvinte, nu limba română este o limbă latină, ci mai degrabă limba latină este o limbă românească. Așadar vreau să-i salut pe oamenii din Munții Bucegi, din Brașov, din București. Voi sunteți cei care ați oferit un vehicul minunat lumii occidentale!”

      ...Text lipsit de sens. Cel puțin la prima lectură. Hai să mai citim o dată și să luăm pe rând afirmațiile suspecte de a fi „incendiare”.
      Prima ar fi următoarea: „limba română, sau precursoarea sa, vine din locul din care se trage limba latină, și nu invers...”
      În cel mai bun caz, asta ar putea să însemne că în trecutul îndepărtat limba latină și limba precursoare a românei, adică limba daco-geților, au fost vorbite în același spațiu. Noutatea nu este noutate, de vreme ce, se știe bine, cele două limbi sunt înrudite, fac parte din aceeași familie, a limbilor ariene, indo-europene. Cândva au fost una și aceeași limbă! Dar nu înțeleg ce vrea autorul să spună prin precizarea „și nu invers”. Cum ar veni să fie „invers”?
      Mai întreb și ce sens are propoziția „limba română, sau precursoarea sa, vine din locul...” Cineva, mai bozgor la percepție, ar putea deduce sensul următor: „limba română, deci românii, inclusiv strămoșii lor daci, „vin din locul”, sunt veniți de undeva, nu sunt dintotdeauna în spațiul nord-dunărean în care i-a consemnat la un moment dat istoria!...” Altfel cum să decodăm sintagma „vine din locul” referitoare la limba română? ...Sunt sigur însă că chiar dacă asta se poate înțelege, nu asta a vrut să spună înaltul și bravul consilier papal!
      Dar dacă ce a vrut să spună nu se înțelege din ce a spus, asta nu i se potrivește unui mare decan, rector, consilier și câte aflăm că a mai fost acest iubitor și admirator de români! Detaliul care ne atrage cel mai mult atenția: cele de mai sus au fost rostite într-un interviu, la TVR Cluj Napoca...
      Dacă-i așa, nu prea mai au mare greutate vorbele scăpate într-o discuție, poate că bietul om nu a avut răgazul să detalieze și să explice mai pe îndelete teoria sa asupra originilor noastre, așa că nu vom fi nici noi prea scrupuloși, prea exigenți, căutând nod în papură unui text fatalmente neglijent, nereprezentativ. În mod normal, în asemenea situații te încearcă însă bănuiala că persoana respectivă s-a mai pronunțat asupra subiectului, în texte scrise, scrise cu toată grija de a fi înțeles bine. Așa că ne-am dus pe Internet, să aflăm mai multe despre autor, despre bibliografia sa, poate găsim vreo lucrare de-a sa din care a rezumat la TVR Cluj numai concluziile sale. Îi sfătuiesc și pe cititorii acestor rânduri să caute la referentul MICEAL LEDWITH. Să vedem dacă vor găsi ce am găsit eu!
      În primul rând, eu nu am găsit! Nu am găsit ce căutam: o listă de cărți, de articole sau conferințe care să aibă vreo tangență cu noi, dacii de ieri și de azi! Articolul informativ de pe GOOGLE nu ne dă nicio listă de cărți, articole etc. Ci ne dezvăluie câteva amănunte bio-grafice surprinzătoare, bine zis „incendiare”, despre numitul LEDWITH: acest teolog, cu funcții importante în Biserica Catolică, de câțiva ani buni „a fost laicizat”! Adică nu mai e nimic! Nu mai este nici consilier, nici decan, nici... Ba chiar, când ești dat afară din funcții înalte, ești mai rău decât nimic!...
      Dar cel mai mult ne îngrijorează motivul excluderii din cinul preoțesc: procesul de pedofilie în care MICEAL LEDWITH a fost implicat cu rol de protagonist!... Pe-do-fi-li-e!... Pedofilie!... (Mai mult, citiți pe GOOGLE!...)
      
      Jenantă situație!... Ne vizitează așadar un proscris, un infractor din speța cea mai sordidă, mai jalnică, iar TVR îi ia un interviu, nu-mi dau seama cum de-l invită pe neisprăvit să lămurească el și controversele din istoria noastră, să ne fie un fel de arbitru, să ne laude și să ne dea, în fapt, o notă, cât suntem de grozavi!...
      Jenantă situație mai ales pentru cei care l-au adus și pentru cei care îl promovează ca pe o autoritate indiscutabilă etc. Jenantă situație, dar și riscantă pentru cei care l-au luat în brațe... Mă rog, e o vorbă asta, cu luatul în brațe... N-am vrut să zic mai știu eu ce, ci numai ce s-a înțeles! Anume că unul ca acest MICEAL este de natură să compromită nu numai persoanele cu care se însoțește, nu numai persoanele care îi dau vreo atenție, ci și ideile pe care le dă „pe goarnă”! În cazul de față, e clar că nu e vorba de ideile sale, ci ale altora, iar gestul său, de a le susține, este limpede un gest de complezență, prin care a vrut să câștige bunăvoința unor persoane care împărtășesc propriu zis acele idei și țin la ele morțiș... Idei pe care bietul consilier nu le-a înțeles el prea bine, dar s-a grăbit să le susțină cu toată căldura, visând desigur la niște beneficii ulterioare! Dacă nu cumva s-a plătit astfel pentru niște favoruri deja obținute!... Ale cui favoruri? Ce fel de favoruri?...
     
      Să fim bine înțeleși: nu fac confuzia celebră: „ o fi deșteaptă, dar e tuberculoasă”! O fi pedofil consilierul papal, dar ăsta nu este un motiv să nu-i luăm în serios opiniile științifice. Măcar pentru vechea vorbă despre gura păcătosului... Sunt gata să iau în serios ce ne spune această gură, chiar dacă este dedată mai mult destrăbălării deșucheate, dintre toate cea mai uricioasă, decât adevărului.
     Numai că aceste opinii științifice ale nefericitului MICEAL nu le găsesc nicăieri pe GOOGLE, iar din cele spuse pe micul ecran, din bolmojeala irlandezului, eu mă mai aleg cu o suspiciune, de data asta mai ușor de suportat, chiar agreabilă: o fi fost treaz irlandezul când i s-a dat cuvîntul? Când i s-a luat interviul? Nu cumva era beat cuc?
      Un irlandez beat? Nimic mai normal!
      Un irlandez pedofil? Nimic mai a-normal!... Doar se știe cât de înrudiți și asemănători, zic unii, sunt irlandezii cu dacii noștri!

Nota bene: mi s-a spus că bietul consilier papal a fost „promovat” pe internetul a mii de români de dl Daniel Roxin... Mi-aduc bine aminte cu ce plăcere l-am ascultat prima oară și primele minute pe mai sus numitul, într-un film, pe Nașul TV. Pe la mijlocul filmului am început să mă necăjesc pentru exagerările și neadevărurile pe care le spunea cu mare putere de convingere pentru orice necunoscător al subiectului. Am luat legătura imediat cu junele copil și i-am făcut propunerea de a-i pune la dispoziție autori, documente și informații care îl contrazic. E păcat, i-am spus, ca nobila cauză a adevărului despre daci să fie susținută prin teze false, prin alte minciuni! Neadevărurile spuse despre daci - și, în general despre români, nu le putem contracara prin alte neadevăruri!...
Dl Roxin nu a acceptat oferta mea, nu ne-am întâlnit să discutăm, invitat la nașul TV, eu sau altul, care să prezinte și altera pars a disputei, nu am fost ș.a.m.d. O adevărată mizerie!
Înclin tot mai mult să cred că „junele copil” știe bine că nu e corect ce face. Dar perseverează, iată, a introdus în ecuația adevărului despre daci și acest element nou: părerea unui consilier papal... Nu a cunoscut Daniel Roxin nimic despre trecutul penibil, jalnic, al acestui pedepsit de Dumnezeu? Sau cumva beteșugul individului nu i se pare important, grav?!
Lucrurile încep să ia o turnură tot mai serioasă, mai gravă! Nu pare a fi vorba de o greșeală, de o manevră mediatică neîndemânatică totuși, ci de o acțiune perfect conștientă de a lovi în identitatea noastră etnică exact la rădăcină, la temelie!

În aceste condiții,
fac publică invitația mea, adresată dlui Daniel ROXIN, de a avea amândoi o discuție publică, televizată în direct la Nașul TV sau alt post, pe tema ne-adevărurilor rostite de domnia sa despre daci și despre istoricii români „academici”! Îi pun la dispoziție mai tot ce am scris și eu pe acest subiect, ca să aflăm de la dînsul și ce neadevăruri am produs eu pe această temă!...
Să fim bine înțeleși: nu tot ce a spus Daniel Roxin pe acest subiect este ne-adevăr. Nu tot, ci doar destul de mult!...  Inadmisibil de mult!


27 martie 2013                                                                                                          
                                                                                                              ION  COJA

2 comentarii:

  1. Ideal ar fi sa aveti o discutie in particular cu cu ceva istorici cu experienta, pe urma ne spuneti si noua ce ati decis, dar asta repede pana nu ajungeti sa va vorbiti urat si sa va invrajbiti pentru ca nu sunt decat discutii de principiu, luati-o usor fara patima.

    RăspundețiȘtergere
  2. Domunle Coja, este trist, ca noi romanii atunci cand vedem ca cineva incearca sa readuca in actualitate subiecte prafuite, dar spuse altfel, cu sufletul si sa intelegem ceva despre cine au fost strabunii nostrii(pentru ca ...de asa ne-au trasat altii istoria si noi am inchitit pe negandite ce au vrut altii sa sa stim, sa fim etc.) nicio institutie a statului, niciun academician roman nu a facut nimic in a pune adevarul istoric la locul lui. Pe Daniel in loc sa-l criticam, mai bine il sprijinim.

    RăspundețiȘtergere

Iti multumesc pentru comentariu!