Ce avem de făcut mai întâi şi-ntâi?
Sunt multe de făcut
în ţara asta a noastră, cu care Dumnezeu ne-a dăruit, iar noi ne cam batem joc de ea!
Sunt multe de făcut
pe planeta asta a noastră cu care Dumnezeu ne-a dăruit, iar noi ne cam batem
joc de ea!...
Mă întreb dacă
există vreo ţară la care să nu se potrivească întrebarea de mai sus, ţară ai
cărei locuitori să nu fie cu nimic vinovaţi faţă de ţara şi istoria lor, faţă
de Dumnezeu!... Eu nu ştiu nici una! Probabil din pricina puţinătăţii mele...
...Fac această
introducere pentru a curma avântul defetist al celor care vor interveni pe
marginea textului de faţă ca să se lamenteze cât suntem noi românii de ultimii.
Probabil că aceste comentarii le voi scoate de pe site. M-am săturat de mulţimea
muştelor care bâzâie pe acest subiect! N-au fost în stare să facă nimic la viaţa
lor pentru alţii, pentru comunitatea în care trăiesc sau măcar pentru familia
în care s-au născut, dar sunt primii să critice şi să deplângă condiţia de
român, de om! ...Muşte care ar vrea să fie luate drept spornice albine! Mai
uitaţi-vă în oglindă, fraţilor! Mai multă smerenie când ridicaţi ochii spre
icoane!
...Aşadar, facem
deosebirea între (1) cei ce întreabă eu ce am de primit de la ţara mea? şi (2)
cei ce se întreabă eu ce
am de făcut pentru ţara mea? Ne simţim compatrioţi
şi semeni numai cu cei care vor să făptuiască cu gândul la Ceilalţi, la demnitatea
lor de oameni, de români, la demnitatea profesiei pe care au onorat-o până
acum! Lor ne adresăm cu acest site, în general, şi în mod deosebit cu textul de
faţă şi cele ce vor decurge din acesta.
*
Vânzarea pământului către
străini.
Am în vedere anul care a început abia!
Este un an care ne ameninţă cu un termen care ar trebui să ne dea insomnii:
dacă nu mă înşel, de la 1 decembrie 2013 orice străin va putea să cumpere cât
pământ doreşte în România! Intravilan sau extravilan! Pământ agricol sau păduri,
luciu de apă sau plai alpin etc. Deja, prin acte notariale abil concepute, zeci
de mii de hectare au intrat în posesia unor străini, au căpătat o destinaţie şi
o utilizare care nu ţine seamă de niciun interes naţional, de nicio planificare
responsabilă a viitorului românesc.
Uniunea Europeană ne-a impus această
modificare a legislaţiei româneşti. Prevederile legiferate şi obiceiul
pământului au menţinut în toate epocile istoriei noastre restricţii şi interdicţii
extrem de severe privind protecţia fondului funciar naţional. Când domnitorii
noştri au încheiat pace cu turcii şi au acceptat plata unui tribut şi alte
servituţi, tratatele respective au prevăzut foarte clar două interdicţii: otomanii
nu aveau voie să cumpere pâmânt românesc şi nu aveau voie să ridice în Moldova
sau Muntenia lăcaşuri de cult mahomedan!... Prevederi înţelepte, care nu au
funcţionat în nicio altă ţară învecinată ajunsă sub dominaţie otomană! Deh,
aveam în fruntea ţării domnitori, nu fleacuri umane!...
De data aceasta, acum, avem noi de învăţat
de la alţii, de la celelalte ţări din fostul lagăr socialist, ajunse şi ele
membre ale UE, cărora Uniunea Europeană le-a impus aceeaşi prevedere, aceeaşi
obligaţie de a liberaliza accesul străinilor pe piaţa imobiliară. N-au avut
încotro şi au acceptat-o, numai că au imaginat anumite condiţii şi restricţii
care vor limita dimensiunile dezastrului social şi economic pe care l-ar putea
produce această liberalizare dacă este lăsată să-şi facă de cap. Uniunea
Europeană a acceptat aceste restricţii şi nimeni nu ne va împiedica să le
adoptăm şi noi, înainte de 1 decembrie a.c. Mai mult, cred că putem face un pas
în plus faţă de ţările amintite şi să „plusăm”, adică să imaginăm şi alte
limite în aplicarea directivei UE. Directivă abuzivă, în spatele căreia avem
tot dreptul să ne întrebăm ce se ascunde? Ce intenţii?
Aşadar, probabil urgenţa nr 1 este să forţăm
mâna guvernanţilor să conştientizeze pericolul şi să acţioneze în consecinţă.
Să vadă cum au procedat fostele state comuniste, ca Polonia sau Ungaria, şi să
meargă chiar mai departe pe linia apărării interesului naţional!
Partid naţionalist.
Desfiinţarea PUNR şi a PDAR, a Partidului
Reîntregirii, precum şi degringolada fără leac, se pare, din PRM, face ca în
Parlamentul României să nu avem nicio reprezentare politică a ideii naţionale. Nu
excludem ca Partidul Poporului să-şi asume acest rol. Chiar sper asta. Voi
avansa către liderii acestui partid propuneri concrete de susţinere în
Parlament a ideii naţionale. Dar chiar şi dacă Tudor Barbu şi colegii săi,
consecvenţi cu linia de conduită publică a lui Tudor Barbu şi, în general, a
postului OTV, vor încerca să impună linia interesului naţional, şansele lor de
a reuşi nu sunt prea mari, dat fiind scorul electoral. La acest scor s-a ajuns şi
pentru că majoritatea electoratului naţionalist s-a abţinut de la vot. Acest
electorat are nevoie de o reprezentare în Parlament. Este vorba de un electorat
mult mai numeros decât cei care au votat vreodată cu PRM. Acest electorat are
nevoie de un partid! Cunosc bine manevrele oculte şi ticăloase care s-au făcut până
acum pentru a împiedica apariţia unui astfel de partid. Să sperăm că aceste
manevre nu vor avea succes la nesfârşit! Ce ziceţi, domnule Viorel? Cu ce
argumente să vă convingem că electoratul naţionalist are şi el dreptul la
cuvînt?! Dacă aveţi altă părere, vă dau cuvîntul pe acest site, domnule Hrebenciuc!
Modificarea Constituţiei, a Legii Electorale
şi a Legii Partidelor.
Guvernanţii au anunţat decizia de a
modifica Constituţia şi legile amintite. Cât este de capabilă clasa politică să
elaboreze legi coerente s-a văzut recent, la ultimele alegeri: în loc să se aplice
rezultatul Referendumului din 2007 şi să se reducă Parlamentul la 300 de
membri, numărul parlamentarilor a crescut în mod hilar, cu peste 100 de membri.
Mass media nu a făcut caz de această dovadă crasă de prostie şi tembelism al
clasei politice în frunte cu guvernul şi Curtea Constituţională. De preşedinte,
ce să mai zic?!...
Este imperios necesar ca societatea
civilă să se mobilizeze şi să facă presiuni asupra Parlamentului şi a
Guvernului, asupra Comisiei pe care aceştia o vor constitui în acest scop,
pentru a nu lăsa lucrurile să se defăşoare după mintea cea puţin folosită până
acum a aşa zişilor noştri politicieni! Problema va fi însă următoarea: cum
facem să organizăm societatea civilă în vederea acestui scop: articularea unor
propuneri judicios gândite, cele de care chiar avem nevoie pentru a pune capăt
debandadei politice, haosului legislativ. E nevoie de oameni dispuşi să
coopereze, capabili să se suporte unii pe alţii şi mai ales să ia seama la
ideile şi argumentele colegilor. Oameni care sunt capabili să se sustragă
blestemului ...tracic!
Cine va candida la viitoarele alegeri
prezidenţiale?
Ce ne făceam dacă, aşa cum ar fi fost
normal, Băsescu ar fi fost demis în vara trecută? La o lună de la debarcarea sa
am fi avut alegeri prezidenţiale. Cine ar fi candidat? Cu ce şanse?
Din ce în ce mai mulţi oameni se dumiresc şi
ce poate Crin Antonescu şi consideră că prin alegerea sa în locul lui Băsescu
am fi căzut din lac în puţ...
Alegerile prezidenţiale din 2014 bat la uşă,
iar o nouă suspendare a lui Băsescu pare din ce în ce mai posibilă. Are,
nefericitul, atâtea belele la activ, ca să nu le spun chiar crime, încât ar
trebui să mulţumească pentru fiecare zi pe care n-o încheie în patul de acasă, şi
nu dincolo de gratii. Dar cui să-i mulţumească?! În niciun caz lui Dumnezeu...
Altcineva l-a pus acolo unde se află!
Indiferent cum va evolua Crin Antonescu,
avem nevoie la următoarele alegeri de vreo doi-trei candidaţi valabili, demni
de a fi luaţi în serios! Mai ales că politicienii noştri vor ca în noua
Constituţie atributele puterii prezidenţiale să fie scăzute, mult reduse,
diminuate. Cu atât mai mult avem nevoie de candidaţi care, odată aleşi, vor fi
capabili să dea strălucire, prestigiu şi eficienţă maximă fotoliului de la
Cotroceni. Cum trebuie să fie un candidat valabil? Vom discuta asta în
comentariile ce vor urma. Eu unul am în vedere vreo două-trei persoane. Din
păcate niciuna dintre ele nu vine din Basarabia sau din diasporă. Căci această
idee aş vrea s-o lansez acum. Dacă posibilii candidaţi la care ne putem gândi
acum, nu prea merită să fie luaţi în calcul, să ne îndreptăm privirile şi spre
alţi români, din afara partidelor şi a clasei politice, dar şi, dacă ar fi
cazul, din afara graniţelor politice. Doar un adevărat preşedinte ar fi să fie
al tuturor românilor, de pretutindeni.
Aşadar îi invităm la dezbaterea
problemelor mai sus enumerate şi pe românii din Basarabia. Un basarabean la
Cotroceni, bine ales – dacă există!, ar fi o soluţie cu care nu am face decât
să repetăm isprava şi manevra de la prima Unire, cea din 1859... La fel, dacă
acel român de ispravă ar veni din Germania sau Statele Unite! Singura condiţie
ar fi să fie român român! Aşa cum n-a fost niciunul dintre preşedinţii cu care
ne-a bătut Dumnezeu după 1990...
18 ianuarie 2013
ION COJA
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu
Iti multumesc pentru comentariu!