marți, 4 decembrie 2012

Faramitarea tarii poate continua !!!


În urmă cu o zi, au fost marcaţi, într-un cadru oficial, cei 10 ani de la invitarea României de a deveni membru NATO.
După ceremonia dedicată acestui eveniment, ministrul Apărării naţionale, Corneliu Dobriţoiu, a fost intervievat de AGERPRES. Două dintre întrebări au vizat măsura în care “România reuşeşte să-şi impună (în prezent, n.r.) imaginea corectă în cadrul NATO” şi “dacă problemele politice interne afectează imaginea României în cadrul NATO?”.
Răspunsul ministrului Apărării a fost următorul:
“Desigur, nu foarte tare, dar este interesant că bărbaţii noştri de stat au încercat, în continuare, să defăimeze România chiar la NATO: în noiembrie 2012, cu prilejul unui exerciţiu de stat major desfăşurat la Comandamentul NATO de la Stavanger, în pregătirea şi în dezvoltarea scenariului exerciţiului, care vorbea despre o ţară ipotetică cu un ministru al apărării nebun şi foarte angajat împotriva valorilor democratice, împotriva NATO, dar care-l ilustra, în imagine, pe premierul Ponta.
Este inacceptabil acest lucru. Normal că am făcut protestele de rigoare, dar interesant este cum s-a ajuns la această imagine, având în vedere că ofiţerul de presă al Comandamentului de la Stavanger era un ofiţer american, dar tot acolo lucra şi un român plecat din ţară în 1991 şi care s-a întors istovit prin 2005, după care a primit susţinere într-o capacitate internaţională, un post de ziarist la Biroul de comunicare al Comandamentului de la Stavanger. De acolo, domnul acesta a găsit câteva imagini dintr-un reportaj reprezentându-l pe premierul Ponta în ipostaze de lucru. Având în vedere faptul că Biroul de presă al NATO în pregătirea scenariilor are contract cu marile agenţii de presă şi poate împrumuta imagini deţinute de acestea, aşa a ajuns Victor Ponta în ochii ofiţerilor de stat major ai Comandamentului ca un ministru al apărării nebun dintr-o ţară uitată de lume.
Deci, defăimarea României continuă, inclusiv la NATO. Este trist, pentru că nu există alţi oameni de stat în lumea normală care să-şi defăimeze propria ţară, cu excepţia supremului nostru lider din capul statului“, a spus Corneliu Dobriţoiu.
Referitor la prezenţa militarilor români în alte teatre de operaţii, după 2014 – când se va încheia misiunea în Afganistan – ministrul Apărării a afirmat că “în măsura în care NATO va dezvolta operaţiuni internaţionale, categoric militarii români vor fi acolo“.
Această prezenţă va fi “nu ca urmare a unor atitudini beligerante, ci pentru a demonstra că armata română, “în calitate de aliat la graniţa de Est a NATO este capabilă să îşi asume riscuri şi responsabilităţi împreună cu ei şi în alte operaţiuni decât cele dedicate articolului 5″.
În legătură cu relaţile de colaborare dintre Armata Română – Armata Rusă, Corneliu Dobriţoiu a spus că “aceste relaţii sunt superbe, dar care lipsesc aproape cu desăvârşire“.
“Dar avem relaţii în domeniul istoriei militare, îngrijim şi ne respectăm locurile de veci ale eroilor noştri, respectăm istoria, fără doar şi poate”, a afirmat ministrul.
La întrebarea “Ce avantaje obţine România din sacrificiile soldaţilor români în teatrele de operaţiuni?” Corneliu Dobriţoiu a spus:
“În plan intern, avantajele sunt foarte mari, pentru că am câştigat experienţă operaţională la nivelul unor structuri de bază, de tip batalion, ne-am îmbogăţit doctrinele de instruire, prin participarea la operaţiuni am reuşit să creştem maturitatea luptătorilor la nivel individual. La nivel politic, am demonstrat că România este în măsură să-şi asume riscuri şi responsabilităţi alături de aliaţi, acolo unde este nevoie”.
O altă întrebare a vizat măsura în care criza economică duce la vulnerabilizarea sistemului de apărare.
“Crizele pârjolesc totul în calea lor, dar cel mai aprig pârjol se datorează unor minţi răsucite care au prăbuşit acest sistem. Pentru că un stat care are probleme sau care nu poate să asigure bugete coerente pentru apărare, acel stat are posibilitatea să adâncească procesul de reformă în aşa fel încât la sfârşitul reformei, structura de forţe să fie una competentă, adică, pot să-mi restrâng forţa şi să-mi păstrez capacitatea operaţională. La noi, lipsa de cultură de securitate a generat un pârjol mai mare decât criza economică”, a subliniat ministrul.
Referitor la felul în care “va arăta viaţa militarilor şi a rezerviştilor MApN în 2013“, Corneliu Dobriţoiu a afirmat că aceasta “va fi mai bună decât în 2012“.


Ai inteles ceva sau nu? Niciodata militarii nu trebuia sa fim instigati de propriul stat sa fim nemultumiti si sa ne faca sa oracaim pe aici spre satisfactia armatei ruse, bulgare, maghiare sau iraniene, a diverselor servicii sau organizatii ostile Romaniei. Este ca si cum un rege si-ar ucide propriile garzi si apoi, atacat de regatul vecin, striga cu disperare tot la propriile garzi sa il apere. Totul trebuia facut astfel incat niciodata statul sa nu isi piarda increderea si loialitatea propriilor militari, intrucat niciodata nu se stie cand statul are nevoie de ei. Chestiile astea cu 50%, AC etc. trebuiau sa fie nimicuri legislative pentru un stat responsabil, din pix se rezolvau toate fara tam-tam si fara multa reclama. Mai ales ca nimicurile ii afecteaza si pe militarii activi, deci si ei si-au pierdut increderea si loialitatea fata de statul roman. De aceea spun ca statul roman are o bresa in sistemul de securitate nationala destul de urata si pe care nu o astupi cu gura si lozinci politice. Nu cred in teroriile conspiratiei, dar aceasta bresa pare sa fie facuta cu intentie, si sunt destul de sigur ca va fi urmata de ceva si mai rau. De ce ai vrea sa creezi o astfel de bresa intr-un stat? Nu cumva in vederea pregatirii unei actiuni de tip Kosovo fapt pentru care armata acelui stat te cam incurca, fapt pentru care mai intai o decimezi si abia apoi faci ca in Kosovo?
Pai nu e bine, nu e bine ce s-a intamplat si ce se intampla, don’ SUSPENDAT!MI SE PARE CA SI NOI TE-AM VOTAT.!! 
Propun sa depasim etapa soldat si sa ridicam stacheta la nivel strategic!
Nu este grav ce ne dezvaluie ministrul Dobritoiu, ci extrem de grav! Toate elementele legate de ceea ce s-a intamplat si se intampla armatei – nu numai rezervistilor, ci si componentei active, conduc la un singur scop: aducerea acesteia in stare de incapacitate de riposta pentru un anume moment. Acel moment este regionalizarea Romaniei. Marinarul Suprem a afirmat in repetate randuri ca daca politicienii accepta modificarea Constitutiei in sensul acceptarii reorganizarii Romaniei pe anumite regiuni administrative, el demisioneaza pe loc. Prin urmare, acesta este scopul final si principal al mandatului sau incredintat de oricine, dar nu de Romania. 
Pe fondul regionalizarii, orice regiune isi poate obtine practic independenta – cazul Kosovo. Singurul impediment in astfel de situatii este ca un stat sa detina o armata puternica, de aceea aducerea armatei romane in incapacitate de riposta si regionalizarea, fac parte din acelasi pachet. 
Despre reorganizarea administrativa pe regiuni, ni se vand tot felul de variante cum ca asa e in UE. Tot ni se aduce ca argument organizarea pe “regiuni economice de dezvoltare” ca asa e in UE. Aici este marea gogonata care ni se vinde. In realitatea, statele din UE sunt organizate administrativ pe regiunile traditionale istorice, nu pe regiuni de dezvoltare economica. Regiunile de dezvoltare economic au caracter virtual si temporar, nu au in niciun caz caracter administrativ. Cele de dezvoltare economica nu au delimitare administrativa, ci pot intersecta doar in context economic diverse regiuni administrative, uneori si zone inter-statale, dar nu au caracter administrativ. 
In Romania sunt 9 astfel de regiuni istorice care pot avea caracter administrativ, fix dupa modelul UE: Muntenia, Oltenia, Transilvania, Crisana, Moldova, Dobrogea, Bucovina, Banat si Maramures. Sunt cele de aici http://bistrita24.ro/upload/harta.jpg. Pe astfel de regiuni istorice sunt impartite administrativ si Germania si Spania si orice stat, nu pe regiuni de dezvoltare economica care au si caracter adminsitrativ. 
Insa Basescu nu spune despre acest tip de organizare administrativa, ci despre o totul alta care combina cele 9 regiuni care ar trebui sa fie de drept cele administrative, in asa fel incat ies 8 dupa un model care incalca principiul istoric. Asa arata modelul lui Basescu: http://cursdeguvernare.ro/wp-content/uploads/2011/06/Regiuni_Dezvoltare1.jpg. Moldova e rupta in 2, la fel Transilvania. Ce este mai dubios? Una din cele 8 vehiculate cupleaza 6 judete: CV, HG, MS cu BV, SB, AB. Deci leaga fortat judetele secuiesti exact de aurul din Apuseni si divide Transilvania istorica astfel incat ponderea populatiei maghiare sau maghiarizate sa domine o regiune. E rupere aici: la un referendum regional cu 3 judete secuiesti si 3 romanesti, declararea independentei e chestie de rutina. Cu tot cu aurul din Apuseni. O astfel de regiune, poate fi destabilizata extrem de usor in asa fel incat sa isi declare independenta. In fapt Transilvania ca regiune istorica, are 9 judete: in afara de cele 6, mai sunt si HD, CJ, BN. Intr-o astfel de regiune cu 3 judete maghiare si 6 romanesti, un referendum in scopul declararii independentei nu are succes. 
Regiuni de dezvoltare economica exista in toata UE. Daca analizati insa administrativ diverse state din UE, niciunul nu a renuntat la regiunile administrative pe principiul istoric, astfel incat regiunile economice sa devine si regiuni administrative. Este si logic de ce: configuratia economica poate varia de la o zi la alta, de la un an la altul. Azi poate fi necesara o configuratie economica care sa cupleze mai multe unitati adminsitrative, iar peste 5 ani o alta configuratie economica si care sa cupleze cu totul alte unitati adminsitrative. Ori niciun stat nu isi schimba configuratia adminsitrativa dupa regiuni de dezvoltare. 
Ponta a picat si el in plasa, nereusind sa realizeze ca nimeni in UE nu are organizare administrativa pe regiuni economice de dezvoltare, ci pe regiuni administrativ-istorice. Pana in iulie 2013 a spus ca va modifica Constitutia si apar cele 8 regiuni ale lui Basescu. Daca lucrurile raman asa, imediat dupa modificarea Constitutiei, viitoarea regiune 7 Centru isi va declara independenta cu tot cu aur fara sa se poata opune nimeni. Si nu numai, va destabiliza si 5 Vest si 6 Nord-Vest.
In acest context, doar o armata puternica poate rezolva problema. O armata puternica are insa si o componenta de mobilizare puternica. Cea de mobilizare e terminata, s-a incheiat, iar cea activa – ne-a spus dl. ministru ce i se intampla, e decimata si aceasta. Planul e perfect!


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Iti multumesc pentru comentariu!