miercuri, 10 septembrie 2014

Tandemul Prezidential

Călin Georgescu în tandemul prezidențial?

Situația politică este de așa natură încât în noiembrie, ca să știe cât de cât cu cine votează și de ce, alegătorii noștri mai au nevoie de o informație cu privire la fiecare candidat: în caz de reușită, pe cine se gândesc să-l pună prim ministru în locul lui Victor Ponta?

În principiu, dacă fac public numele persoanei la care s-au gândit, candidații au de câștigat sau de pierdut, în funcție de calitatea celui nominalizat. Mi se pare însă că alegătorii au dreptul la un răspuns, fie el și provizoriu sau aproximativ, la această întrebarea: cu cine va face tandem președintele? Avem experiența a mai bine de 6 ani, din cei 10 ai prezidențiatului Băsescu, când acesta a trebuit să joace, împreună cu Tăriceanu sau Ponta, în fabula Câinele și pisica.

În primul rând Victor Ponta, candidatul cel mai bine cotat în acest moment, dacă va câștiga alegerile va fi obligat să propună un candidat la funcția de prim ministru! La cine se gândește?

Victor Ponta n-a fost în stare să pună un ministru mai de Doamne, ajută!, în cele două guverne pe care le-a încropit cu greu și cu care prea multă brânză nu a făcut!... Nu cred că are în minte pe cineva care să-i aducă voturi în plus! Teamă mi-e că dimpotrivă, dacă va face cunoscut numele viitorului prim ministru, va pierde mult din susținerea pe care o are acum! Drept care va ocoli un răspuns clar! Iar dacă va deveni președinte, va avea grijă să lase guvernul pe mâna unui premier mai nepricput, mai incapabil decât a fost el! Ca să nu deranjeze comparația. Inevitabilă!

Așadar, putem fi siguri că oricare dintre candidați, odată ajuns la Cotroceni, nu va accepta de bună voie ca Victor Ponta să se permanentizeze în Piața Victoriei. Cred că fiecare candidat are obligația să ne dea numele sau măcar lista de posibili premieri la care se gândește când se închipuie câștigător al alegerilor. Pe cine ar pune să fie prim ministru în locul lui Victor Ponta? Un Victor Ponta pe care îmi place să-l imaginez că-și va da demisia dacă va pierde alegerile prezidențiale. Noblesse oblige, Victor!

La principalii adversari, adică în tabăra lui Vasile Blaga și Crin Antonescu, e destul de probabil că e vorba de Cătălin Predoiu să fie vizat ca prim ministru. Era mai bun să candideze pentru Cotroceni. În confruntare directă cu Victor Ponta e mai mult ca sigur că-l surclasa!... Așa însă, bietul Johannis nu va face față nici măcar unei confruntări directe cu Elena Udrea!...

...De ani de zile și mai ales în ultima vreme este tot mai des rostit numele lui CĂLIN GEORGESCU, ca un bun prim ministru in spe. I-am publicat cu totul întâmplător, în urmă cu vreun an, un interviu pe site-ul meu. Zic „întâmplător”, adică nu în cadrul unei campanii mediatice care se pare că se organizează acum în jurul și în susținerea acestui nume. Am urmărit cu atenție reacția comentatorilor de pe site. Ideile domnului Călin Georgescu au plăcut, la fel cum mi-au plăcut și mie! Ce n-a plăcut unora a fost ideea că dumnealui este un factor important al Clubului de la Roma, celebrul!... Ceea ce unora li se pare că rimează cu o vastă diversiune anti-românească, masonică, anti-naționalistă etc., etc.

Eu nu știam, am aflat din comentariile altora, că domnul Călin Georgescu este sculă mare în vestita organizație. Mi-aduc aminte la înființare, în urmă cu vreo 40 de ani, că ideea constitutivă a Clubului de la Roma a făcut o bună impresie în toată lumea. Mi-a plăcut și mie. Mai apoi nu am mai urmărit subiectul în mod special! Dar m-a mirat foarte mult reacția unor „naționaliști” de pe site-ul meu: nu se bucurau că un românaș de-al nostru, cu ideile pe care le susține domnul Colin Georgescu, este într-o înaltă funcție într-un conclav mondial cu aspirații atât de înalte!

Cu alte cuvinte, între oameni serioși, apartenența dlui Călin Georgescu la Clubul de la Roma mi se pare nu un punct slab, ci dimpotrivă, un atu extrem de important pentru viitorul politic al domniei sale! Și pentru viitorul nostru, dacă vom ști să prețuim ca lumea privilegiul oferit de domnul Călin Georgescu lumii noastre românești.

Alte reproșuri, ca privire la colegii săi, sunt neserioase. Povestea cu „spune-mi cu cine te întovărășești ca să-ți spun cine ești” nu prea mai funcționează în politică. La noi, în niciun caz! Eu, în PDAR sau în Vatra Românească, am fost coleg cu persoane care nu meritau nici bună ziua să le dau, dar nu eu le-am ales, să fie alături de mine! Așa că... Subiect închis,deci!

Așadar, constat că avem un candidat foarte serios la funcția de prim ministru! Mult mai serios decât toți candidații anunțați până acum pentru cursa prezidențială! Nu i s-ar fi potrivit să candideze și dînsul la prezidențiale, din mai multe motive. Locul său pare a fi mult mai potrivit în fruntea celor care fac! În executiv! Acolo de unde trebuie inițiate și aplicate măsurile de salvare a Țării. Măsurile potrivite! Ceea ce este treabă de meseriaș, de profesionist, de om care a gândit strategic la viitorul României!

Până acum nu am avut niciun premier sau președinte care să fi fost preocupat de „viitorul României”! S-a gândit fiecare numai la propriul viitor, eventual și la viitorul găștii de mercenari și profitori care îl adusese la putere! Atât!...

Dintre cei anunțați pe „piața candidaturilor”, nu-mi inspiră încredere niciun prezidențiabil. În starea aceasta se află, cred, majoritatea compatrioților! Cum spuneam, ar trebui să avem și o listă paralelă a posibililor premieri. Nu avem această listă, dar avem în schimb un nume, o persoană, despre care se spune că ar fi premierul de care avem nevoie. Iar cei care spun asta sunt oameni de tot felul, inclusiv oameni serioși, demni de luat în seamă.

Situația este paradoxală: avem alegeri prezidențiale peste câteva săptămâni, iar numele care stârnește tot mai mult interesul și asentimentul public este al celui care s-ar potrivi cel mai mult să ne fie prim ministru!...

Este verosimil scenariul următor: domnul Călin Georgescu să-și aleagă candidatul pe care să-l susțină, care să-i ofere cele mai bune șanse de a ajunge primul premier al României post-decembriste potrivit în funcția de prim ministru, funcție care, în următorii ani, ar putea să devină cea mai importantă, cu consecințele cele mai vizibile în devenirea României Viitoare.

Cu oricine domnul Călin Georgescu va decide să facă tandem, acela ar putea să fie candidatul la preșidenție care să merite a fi votat de noi! De va face tandem cu Ponta, sau chiar și cu un Johannis (!!!), va fi pentru  mine ca un fel de pariu pierdut și mă voi vedea nevoit să fac campanie electorală contre coeur! Dar numai dacă va exista garanția că viitorul prim ministru va fi mai sus numitul domn! Doamne, ajută!



Ion Coja

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Iti multumesc pentru comentariu!